Angående fredag-lördag

Igår var en dag när jag var hyfsat pigg, i alla fall på förmiddagen, vi hade tvättstugan och passade på att tvätta så mycket som möjligt av bebissakerna. Dock inte nyinköpta stora overallen. Vet inte riktigt varför jag inte gjorde det.
Sen blev jag lite rastlös, så jag skulle bara damma av fönsterbrädorna i vardagsrummet tänkte jag. För det knastrade så förbaskat under blomkrukorna när man flyttade på dom.
Det slutade med att jag tvättade insidan av samtliga  fönster i lägenheten. Utom det i köket, för jag litade inte ett ögonblick på att köksbordet skulle hålla för mig. Därför fixade Rödhåret det.
Och vad fint det blev!
Dammsög gjorde jag också, och lyckades hitta TV-bänken under allt damm.
Så gjorde vi fisksoppa också, jag och Rödhåret, och det räckte till min och älsklingens kvällsmat dessutom!
Jag sov en och en halv timme i soffan medans Älsklingen sparkade boll på PS3:an också. Det var hemskt skönt.

I natt har jag vaknat flera gånger av en molande värk i magen. Jag blev faktiskt lite glad, tänk om det var på det viset att vi skulle få ställa in Hallsbergsutflykten!? Fast det var bara falskt alarm.
Men, detta vaknande hela natten, har ju helt enkelt gjort att jag varit trött (och grinig) mest hela dagen.
Dessutom har det med jämna mellanrum varit stora andningssvårigheter och denna molande magvärk. Samtidigt som Pyret får för sig att röra sig litegrann. Och om det är trångt i vanliga fall blir det ju inte bättre av att livmodern är ihopdragen och trång.... Inte för att det hindrar någon.

Så, vi har alltså varit på roadtrip till Hallsberg idag. Till lilla mammas grav ihop med mormodern, så det är Ingrid idag. (Precis, min mamma hette Marie, men Ingrid i andranamn!) Och som tidigare nämnt så har jag varit... trulig idag. Det löser sig förhoppningsvis nu på kvällskvisten, när vi ska äta både hemmagjorda hamburgare och lösgodis. om inte annat blir jag supermätt så jag somnar fint i soffan.
(Och... humöret blev kanske inte jättemycket bättre när vi fick problem att montera babyskyddet i bilen. Men det ska testas igen, kanske imorgon, och jag tror vi ska testa att ta bort gummimattan under "stödbenet".)

Och så har jag kommit på vad jag och Gotlandsbon ska göra under veckorna som kommer. Eller, vad hon ska göra medans jag domderar. Vi ska hänga gardiner och så ska jag skicka iväg henne med min bil på service (för jag vet inte om jag törs utmana ödet med det!)

Först av allt ska vi på pysselmys hos FrauPels imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0