Kalashelg!

Hujedamig vilken dag!
Världens bästa fraupels blidde trettio år idag och jag och alva åkte iväg tidigare för att hjälpa våran favoritpreggo med förberedelserna. Redan i fredags började jag egentligen då jag dumpade dottern hemma med sin far för att åka iväg och baka till kalaset. Vi svängde ihop gröna macarons, muffins och kanelbullar som om vi aldrig gjort något annat. Själv hade hon redan bakat kolapinnar (kolakakor som skurits låånga och idag stalldes i glas som snacks) och smördegskakor i gröna och rosa schackrutor. Och misslyckats med sex plåtar macarons. Tur att jag kom och styrde upp lite.
Nåja, idag firades favoritpreggot så det stod härliga till av massor med folk. Det var inget superväder direkt men finns det hjärterum så finns det stjärterum!! Vid ett tilfälle började jag skälla på henne i köket, enda tills jag såg att hon faktiskt tog påfyllning av kaffet och inte jiddrade med termosarna som jag trodde :)
Alva vosade sig mestadels från sin charmigaste sida, flörtade hej vilt med alla gäster (speciellt de manliga)  och var bara jobbig när hon inte ville sova middag, men det ordnadr världens bästa moster Lisa.

Inredning
Våran hall har genomgått en transformering.
Jag nämnde i onsdags eller torsdags för eric att jag hade fubderat på att plocka ut expediten från sovrummet och ta in villagehyllan i sovrummet istället. För att får bättre förvaring i hallen och lite mer space i sovrummet. I fredags när jag srod och bakade med elsa fixade han det, och vad bra det blev!! Nu tänkte jag bara fixamed tavlorna i vardagarummet och plocka bort de delarna av bokhyllan vi pratat om jag och eric sen är uag rätt nöjd, för nu.
Egentligen vill jag ha nya gardiner (igen!) i v-rummet, lila från indiska, men dörrar till bokhyllan är verkligen prio ett. Och gardiner köpte jag ju nya i jilas, vita dessutlm.

I övrigt skulle jag så gärna vilja inreda ett flickrum. Dagdrömmer om pastellrosa och grönt och sänghimlar dagarna i ända. Suck!
Och! Så vill jag ha illustrationer av den här tjejen, speciellt Varulvar och Lakrits.
De kommer jag klicka hem kopior av vid första löningen, om jag orkar vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0