Tisdagen

Idag var det dags, dagen D (eller B, som i Babysim).

Kvart över tio var vi i bassängen i Hallsberg, kvart i elva steg vi ur.
Alva hade hunnit plaska (lycka!), "äta" klorvatten (mums!) och fått dansa runt i ring med de andra bebisarna.
Lagom som vi skulle klä på oss tog tröttman och hungern över (tur att man kan amma sittande som en kråka..) och hon somnade vid bröstet, sen sov hon nog i närmare en timme. Samtidigt som Alva gav upp gav också E (Alvas killkompis) upp. Nu var det tråkigt, trött och hungrigt även där. Es mamma K lyckades nästan med konststycket att få på sig jeansen med barnet på ena höften (SKILLS!) men fick se sig besegrad ungefär när knapparna skulle knäppas.

Väl hemma var Alva inte så trött, mamman (jag) däremot var stenad. Lite lunch och en balja kaffe på det så var jag åtminstone gångbar. 45 minuters slummer ihop med barnet hjälpte till ytterligare och jag hoppas, hoppas att förkylningen min dotter så frikostigt delat med sig utav släpper typ... i  natt? Har haft grym energi på slutet av dagen nu. Och dessutom orkar mina händer snart inte med mera spritande och tvättande efter snytningar. Saharaöknen är fuktigare (och kliar inte så förjordat..!)

Annars måste vi skaffa mörkläggning till sovrummet snarast, det är inte bara morgnarna som blir ljusare, även kvällarna när det skall nattas....
Och angående nattning, nu två dagar i rad (en gång är ingen gång, två gånger en gång-gång?) har Alva varit svårlagd, eller... Hon är supertrött och gnuggar sig i ögonen och somnar under nattningen, för att vakna ett par minuter senare (läs, när jag gått därifrån och tror att det är grönt). Hon har även ammat hysteriskt länge ikväll (alltså, seriöst - en timme?! Nu får det väl vara någon måtta!).
Jag har väl två teorier:
- Utvecklingssprång
- Växtvärk
(Kanske är det förkylningen? Men hon har ju inte reagerat förrns nu i slutet?)
Skall nog ändå fråga Ulrika på bvc när vi ska dit på torsdag för femmånadersvaccinet.
Och alltså, samtidigt... Har det med att göra att vi har ändrat lite i matordningen?
Sedan igår gör vi såhär:
Frukostmys i sängen (d-droppar)
Mellis
Smakportion och mera tutte (och något att dricka ur flaska!)
Mellis
Gröt och amning (eventuellt flaska)
Nattningsmat
Jorå, det kan slinka in en amning som mellan-mellanmål.
Angående flaskan så försöker jag vänja henne vid att ta flaska, och hon hatar den inte i alla fall...


Nu ska jag lägga in poäng på Liberoklubben, sen funderar jag allvarligt på att gå och lägga mig.
Det är helt normalt när man är trött småbarnsförälder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0