Det där att ta tag i saker...

Halleluja!

Ännu en vecka är snart slut, jag kan inom en snar framtid börja räkna timmar till födelsedagsfirande och julafton.
Och börjar bli stressad som en idiot.
Ändå har jag svårt att ta tag i saken. Går hellre omkring och myser, plockar lite här och lite där, pratar med blommorna och ifrågasätter deras motiv att tappa blad i parti och minut. Nej, jag får inga svar, men det är förbaskat rogivande (och en aning flummigt) att gå omkring sådär. Multitaskar samtidigt med tvättbestyr nere i tvättstugan från helvetet.

Ja, jag är alltså ledig idag...

Senare idag ska vi gå iväg på öppet hus på systerysters skola. Sista möjligheten. I vår tar hon studenten och jag har alltid lyckats arbeta på Ö.H. Inte i år dock! Heja mig!
Funderar allvarligt på att tända alla ljusen som är utplacerade i lägenheten, dammsuga och sen läsa nya Plaza Interiör som ramlade ner i postinkastet tidigare. Men, med tanke på att jag är så bra på att ta tag i saker idag (också) kommer jag förmodligen sluta framför Extreme Home Makover och börja grina samtidigt som den lyckliga familjen utstöter sina första OH MY GOOOD, it's beauuuutiful!!

Förresten är helgen som kommer inte bara helgen före advent, utan också näst sista helgen jag jobbar i år.
Hur coolt är inte det! Har marathon-jobbat en stund för att jag och Jonas bytte en helg. Hans Stockholmshelg mot min Birthdayhelg. HOORRAYY! Och igåt bestämde chefen och jag att jag kunde byta några timmar den 4:e så jag kan åka hem och göra mig iordning och ta en drink innan alla vännerna dyker in. HOORAYYYY!

Jag tror tvätten är klar, igen.

Ja just det, älsklingen ringde nyss och tyckte det var en bra idé att vänta med vaccineringen tills nästa tisdag när jag är ledig igen. Eftersom det, återigen, var ordentlig kö vid massvaccinerings-mässan.
På tal om det. CUT 'EM SOME SLACK! Det är ett jävla tyckande i det här landet, mest hela tiden. Och det är alltid något som är fel. Gör det bättre själva nästa gång. När behövde vi vaccineras i den här utsträckningen sist?
Runt andra världskriget? Det blir inte bättre än man gör det, och vill ni vara sura och tvära, så varsågoda. men anmäl er till kommunens förfogande nästa gång, eftersom ni har så himla mycket bra idéer. De kanske blir glada om nån erbjuder sig att komma med förslag istället för att skälla i efterhand och sagt att om ni gjort så här...
Och vet ni att vaccinet kommer nedfruset, tinas upp och efter 24 timmar är oanvändbart?

Jajemen,  jag är precis lika god kålsupare.

Julmusiksmarathon fortsätter. Fatta hur många träffar man får på Spotify när man söker på Christmas. Halleluja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0