Inte en helt bra dag

Vaknade  när klockan ringde i morse. Eller... vaknade nån timme innan det också, men somnade och gick upp när klockan ringde. Hyfsat utvilad (har inte varit utvilad sedan... i fredags morse?).
Kunde inte riktigt lyfta armen. Fuck.

Igår var jag iväg en sväng på gymmet och måste ha gjort något väldigt dumt, för jag har så jäkla ont en muskel uppe vid axeln. Typ den muskel som gör att man utan problem kan lyfta armen högre än brösthöjd.
Nåja, tänkte jag. Det ordnar sig, bara jag kommer igång lite.
Nu var kanske största problemet att jag inte gjorde det, kom igång alltså.

Som vanligt mina lediga dagar hamnar jag på något outgrundligt sätt framför tvn. och stannar där tills klockan är tolv ungefär. Fast idag gick jag faktiskt iväg till affären en snabbis och köpte frukost. Som jag visserligen åt framför tvn.
När jag tröttnat på mig själv (och Days of our lives) så gjorde jag mig iordning och åkte ut till Ikea, för att se om jag  kunde hitta en födelsedagspresent till Karin. Vilket visade sig vara svårare än jag tänkt mig då hon och Oskar precis flyttat till stan och jag således aldrig gett henne en födelsedagspresent eller varit i deras hem. Så jag köpte en till matta till badrummet. För tjugonio kronor. Efter det tänkte jag att det kanske skulle gå att hitta en present på Rusta.
Men icke. Så jag åkte hem, lite trumpnare och fortfarande med ont i armen.

Så kom jag hem, var irriterad, städade lite. Jag är  h o p p l ö s t  högerhänt, jag kan, har jag lärt mig idag, inte ens dammsuga med vänstern. Tittade på Extreme Home Makeover och började lyssna på julmusik.
Ingenting hjälpte. Älsklingen ringde tjugo över fyra och meddelade att  han skulle träna innan kalaset. Jag trodde jag skulle börja gråta av ilska, vem skulle nu hjälpa mig att handla present? Ifrågasatte vad jag skulle köpa och fick svaret "men gå till BodyShop, hon hade köpt present till Frida där". Sagt och gjort, fortfarande vansinnigt irriterad gick jag upp på stan och handlade en present för de sista slantarna av min lön.
Men en himla bra present blev det!

Det som är bra med min onda arm är att jag i morgon kanske inte behöver simma så mycket utan kan sitta i bubbelpoolen istället. Det låter som en jäkla fin idé!
Och nu ska jag gå och lägga mig och läsa nya Hus & Hem som kom idag, som jag har glömt bort litegrann eftersom jag mest varit sur idag.

Kommentarer
Postat av: Frida Theolinda

Din stackare. Sån där var min arm när jag ramlat springande till ottilias gråt. Kunde inte lyfta den mycket. Hade tagit emot mig i fallet. Henrik fixade det. Vad kan henrik inte fixa?

2009-11-28 @ 18:41:24
URL: http://mittegetlilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0