it took you long enough!

Det känns lite dåligt att inte ha skrivit på ett par dagar.

Låt se.. vad har hänt..

Melodifestivalens programledare har utsetts
Men SERIÖST Christine Meltzer, Mums-Mums och Dolph Lundgren.
Det är ett dåligt skämt. Mums-mums.. jaa, kanske. Christine... njaa. Och Dolph!?!? "Jag vill ge tillbaka till svenska folket"? Jag hänvisar till en av mina favoritbloggare. Nej... Ett av tre potentiella rätt. I åtta veckor.
Jag är inte säker på att jag vill gå på genrepet längre.
(Och, jag har nämnt min obscena schlager-fanatism. det känns lite som om de har trampat på min själ.)

Jag har postat inbjudningarna
Ja, det tog ett par dagar längre än jag tänkt. Men när jag skulle skriva ut dom hittade jag stavfel, felformuleringar och några ord som hade hoppat bort. Men nu är det gjort! Ingen återvändo!

Hittat min gamla blogg
Låt mig återpublicera ett inlägg

"Barn?
Något av det mysigaste jag vet är gravida... ibland vill jag bli gravid fort som attan.. men.. ju mer jag tänker på det.. ju fler krav ställer jag... tilll exempel...
jag vill ha en snygg mage, en sån där perfekt rundad, ingen putmage tack!
och så ska jag bara gå runt i mina dösnygga mammakläder och lysa och se döölycklig ut för att det är en liten påväg. Och Hjärtat ska få göra graffittimålningar på magen med små söta ord..

men sen då? när barnet är fött?
Visst är bebisar underbara, men de skriker och är hungriga och sover (med lite tur när jag själv sover) och de växer upp! precis som katter, och Kronk (min katt) miste lite med sin charm när han blev stor. Inte så att jag kastade ut honom bara för att han inte var tio veckor och dunig längre (vi tar det en annan dag, varför Kronk inte bor hos mej längre) men.. ett barn lämnar man inte bara över till nån annan när det är två och ett halvt och trotsigt och lärt sig innebörden av "Nej".

Jag jobbar i butik. I vuxenbutik (säljer badrum), och det är inte barns favoritplats på jorden..
Varje gång som ett par barn har varit inne i butiken tillräckligt länge frågar jag mig själv om jag verkligen tänker gå igenom detta? och svaret är nog.. ja.... fast inte än, jag är nog lite för barnslig än...
och behöver jag gå i tråkiga affärer så lämnar jag barnet hos pappa en stund!"

Låt mig tillägga följande:
Jag har förstått lite mer nu. Sedan jag skrev det här har min kusin fått en ljuvlig dotter. Allra finaste Fröken O.
Älsklingens storasyster har fått en son. Finaste, finaste lille skutt. Min gudson A. Visst är det jobbigt ibland när de blir arga och är hungriga, men mest av allt. Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0