Konsten att göra vad man tänkt...

Helgen kommer tillbringas arbetandes.
Därför har jag varit ledig idag!
Och som vanligt inför mina lediga dagar har jag en väldans massa planer.
Städa, fixa, dona, ditt och datt.
Och som vanligt så... är det väldigt små saker som får mig att spåra ur.

Min dag började på följande sätt:
Jag snoozade väckerklockan i ungefär 45 minuter, därefter steg jag upp (vid halv tio) och tänkte göra frukost.
För en gångs skull tänkte jag också dricka kaffe. Så jag kollar upp så mjlken är som den ska. Det är den inte.
Jag luktar i paketet, luktar inte konstigt, och häller för säkerhets skull ut lite i vasken. Ut rinner något som inte liknar mjölk utan mer... keso. ÄCKLIGT!
Helt ur gängorna sätter jag mig framför tvn en stund, oförmögen att göra något åt saken och efter en timme ungefär har jag fått i mig frukost.
Sedan lagade jag persiennen i sovrummet. Balkongdörren som persiennen sitter i öppnas utåt.
Det snöar ute. Jag frös därför om händerna, och har ni försökt trä en tråd i sick-sack genom små, små hål med skakiga, kalla händer? Det är svårt.
Efter detta hade jag ingen lust med just någonting, utan jag gick och köpte mjölk och inrdeningstidningar och åt lunch framför Extreme Homemakover. Efter en kopp kaffe tänkte jag i mitt stilla sinne att jag borde dammsuga.
Men jag startade en blogg istället och alldeles nyss kom Älsklingen hem.

Så nu ska vi "göra nåt". I vårat fall brukar det sluta en aning fattigare på väg hem från IKEA...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0