så här i efterhand

...är jag nöjd med alla inbjudningarna. Imorgon skall det skrivas ut, köpas frimärken och kuvert och postas.

Fick besök av lillasystern också. Vi pratade strunt och åt pasta med broccoli (minst tre stjärnor i guide michelin).
Insåg när jag skulle öppna micron att vi inte har nån längre. Den har vi försökt elda tacotubs i, därför bor den på balkongen nu mera. Dessvärre betyder det att man får hitta på alternativa sätt att värma sina rester på.
Att värma spagetti i ugnen är ett perfekt sätt att få den lite torr och seg.
Vi gick upp en snabbis på stan och köpte snyggt grått papper. Som omöjligen kommer gå att få in i skrivaren eftersom det är halvkartong. Men det blir så när man vill ha det snyggaste. Dessutom kan jag limma upp inbjudningarna på kartongen. Lite stadigare, lite snyggare, lite proffsigare.

Älsklingen blev vaccinerad mot svininfluensan idag (jag har börjat kalla den svinis, är osäker på om jag verkligen tycker om det) och har varit onormalt trött hela eftermiddagen. Vi får väl se hur han mår imorgon, just nu är det lika mellan feber och inga biverkningar alls bland mina bekanta.
Och ja, jag kommer vaccinera mig. Jag jobbar i butik och träffar en miljon människor om dagen.
Dessutom vill jag ju inte föra smittan vidare, det skulle få mig att känna mig som en lite sämre människa.
Egentligen borde jag gå ut i köket nu. Eftersom jag lagade maten ikväll ser det ut som om en mindre atombomb exploderat i köksavdelningen. Just därför vill jag inte dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0