Sushi

Igår kastade jag mig handlöst ut i sushins förlovade land.
Och landade på fötterna!

Min lillasyster är hemskt förtjust i sushi och eftersom jag ska vara ärlig så kan jag säga att jag varit nyfiken länge, men inte vågat ta sista steget. Så igår var vi på East West Sushi här i stan (dit tydligen Bo Kaspers orkester gått, fanns en signerad cd där med hyllningar och lovord till stans bästa sushibar). Så! Med lillasyster som fallskärm hoppade vi, jag och älsklingen, och som sagt så blev det succé!
Men... det här med wasabi i soyan... Attans, den var perfekt innan!
Jag vet inte vilken bit jag gillade bäst, nigiri med tonfisk eller lax, eller maki med grönsaker och fisk.
Näst bäst var chop sticksen! Jag gillar chop sticks!

Lite smolk i bägaren var att jag hade sånt sjukt magknip hela dagen igår. Mormor måste ha gjort något med morgonkaffet eftrer simningen...
Annars jobbar jag nu helg två av tre i rad. Efter är jag ledig tre helger och sen jobbar jag en, och sen är det jul och nyår!

Nu ska vi se om älsklingen vill umgås framför CSI Miami eller titta själv på Die Hard 4.0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0