Tråkväder

Idag gör vädret sannerligen inte mycket för humöret. Tur man haft trevligt sällskap!

Var och fikade med Frida på Verandan och nämnde att allt är mörkt och tråkigt och hon påstod att jag sa det förra hösten också. Jag lever bestämt i förnekelse 3/4 av året.
Annars blev jag faktiskt lite piggare av att träffa donnan igen, hon hade bestämt klippt sig och såg alldeles förträfflig ut! Vi åt bakelse och drack kaffe med både påtår och tretår. Frågan är om vi inte tog fyrtår också.

Efter det har jag suttit i ett par timmar och trollat lite med inbjudningar till kalas och fest och skrivit önskelista.
Tusan vad svårt det är att skriva önskelista!
Jag fyller 25 och kan fortfarande göra en önskelista som är snäppet längre än vägen till treriksröset.

Så jag kom på en bättre idé, jag har skrivit en liten beskrivning på vad jag tycker om så kan jag bli överraskad!
Jag har även kommit på ett tema till festen, och helt plötsligt är jag taggad att fylla år igen.
Tänk vad lite planering kan göra för humöret. För övrigt är det tråkgrått och kallt ute.

Dessutom har jag umgåtts i celebert sällskap i natt!
Drömde att jag satt hemma hos Sanna Lundell och Mikael Persbrandt och pratade om allt möjligt.
Jag är ganska säker på att det var i deras hus på gotland, även om jag inte direkt kände igen omgivningarna och trots att man gick in i en tom byggnad (det kallades för brandstation, men hade inget med en sån att göra, snarare ett tomt kontorslandskap. Tänk lite som interiören i polishuset i  Beck-filmerna) för att komma till deras dörr. Väl där tog Mikael hand om alla barnen och när jag gick fick jag en kram och så klämde han lite på mina tuttar. men det var okej för att det var han. Måste fråga Eric om Persbrandt är mitt frikort.

Om en halvtimme slutar lillasyster skolan. Undrar om jag ska ta och äta lite lunch och sedan möta upp henne på stan och köpa papper och kuvert till inbjudningarna.


Kommentarer
Postat av: Frida

Mm, många kaffetårar blev det! När får man veta vad det blir för tema?!!!

2009-11-10 @ 22:33:19
URL: http://mittegetlilla.blogg.se/
Postat av: Emma

När inbjudan dimper ner i lådan såklart!

2009-11-11 @ 21:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0