Vårkänslor!

Nu, när solen börjar komma fram på balkongen och fåglarna kvittrar och det inte blåser tyfon (thank you lord), nu har jag vårkänslor. Jag har dammsugit fram den gröna mattan på balkongen, ställt ut möblerna, lagt ut en filt och de (den) stackars växt(er) som råkat överleva har flyttat ut. Och ja, oliven är frostsäker. Den har en grön utväxt. Med lite tur så tar den sig igen.

Och det är nu jag (igen) fantiserar om växter som jag ska vårda ömt i mina krukor och balkonglådor. Tomater, kryddor, blommande, färgsatrka och gröna. Min balkong ska bli en klorofyllbomb utan dess like. Eller, jag ska ju komma ut på balkongen. Så det blir inte riktigt som den balkongen på Hertig Karls Allé som är helt fylld med blomster. (Hur tusan kommer de ut för att vattna allt?!)
Jag funderar på färgtema, förra året var det vitt och silvrigt. Året innan rosa och lila.
Jag funderar på lila och silver. Köpte curryört (heeelt underbar doft!) förra året, men saknade lite lavendel. Japp. Curryört och lavendel it is!

Note to self. Lär dig övervintra växter. God damn it! Det blir alldeles för dyrt att lägga ut alla dessa pengar varje år på växter du har ihjäl under vinterhalvåret. Farmor Elsa kan helt säkert komma med tips.

Nej. Ut på balkongen! Solen har gått såpass långt att det är varmt där ute nu. Och jag har växter att försöka rädda (och kompostera...) Släpp sekatören loss, det är vår!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0