Dagen - so far

Hm..

Gick upp när väckarklockan dörrklockan ringde kvart i åtta ungefär.
Där stod lilla Rödhåret beredd på att hjälpa sin storasyster att bära lådor till bilen och åka med till sopstationen och slänga. Jag mår bra av att slänga saker! Helt plötsligt får jag inte ångest av att tänka på förrådet...
Kvart över tio var vi klara. Slängningen var det enda jag hade som mål idag.
Så sedan satt vi och kollade på datorn lite, jag skjutsade henne till jobbet, plockade ur diskmaskinen, städade fram diskbänken (måste göras igen...), lagade lite mat (åh, fiskpinnar!) och så ringde älsklingen och sa att han nog skulle komma hem vid halv två-två. Vi får väl se hur det blir med det (för nu är klockan två).

Så har jag passat på att upptäcka David Bowie.
Och jag gillart! Jag har väldigt länge varit lite rädd och tyckt att han är konstig. (Vilket är sant.) Men det är bra skit att lyssna på! Kan tänka mig att det här är sånt som Ola Salo inspirerades av till In full regalia. Jag gillar!
Har också suttit och lekt lite med Photoshop för att knåpa ihop ett "höstkläder-jag-vill-ha-på-sig-helst-nu", men jag och Photoshop kommer inte överrens. Jag får inte ens flytta på bilderna jag lägger in. Så det kan vara tills Älsklingen kommer hem och kan visa mig vad jag gör för fel.
Egentligen borde jag ringa till ICA-banken och göra mig av med mitt gamla konto. Vi har ett nytt nu, för jag tyckte att det vore en bra idé om Älsklingen fick ett kort också. Men på grund av vilket kort jag valde för typ sjuhundra år sedan så fick vi inte ett till kort utan var tvugna att skapa ett nytt konto. Hoppas innerligt att det går att föra över poäng och sånt, annars blir jag tvungen att skjuta någon.

När jag tänker efter ska jag nog ringa ICA-banken omgående. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0