Dilemma

I vårat sovrum har vi tre fönster.
Det är fönstret i balkongdörren, fönstret ovanför balkongdörren och ett vanligt fönster direkt till höger.
Balkongdörrsfönstret och vanliga fönstret har persienner. Inte fönstret ovanför dörren.
Därför blir det, nu under sommartid, rätt ljust inne i rummet, eftersom det är ljust hemskt ofta.
Dessutom har jag ju lite problem med känslan att det inte finns något syre inomhus.
Så vi ställer ju såklart upp fönstret lite. Vilket leder till att ännu mer ljus hittar in. Tillpåköpet är det vinklat så att man får det rätt i ögonen.

Jag kan inte sova en natt utan att fönstret är öppet. Men jag kan inte heller sova ordentligt när det är öppet.
Vad gör jag?
Vart kan man köpa schyssta typ mörkläggningsgardiner?

Jag behöver hjälp. För det börjar bli ordentligt jobbigt nu.

Kommentarer
Postat av: Elin

Rota fram ett mörkt möbeltyg och häng upp det dubbelt så är problemet löst!

2010-08-06 @ 20:31:46
Postat av: Lillemor

hejsan på Hemtex finns det bra mörkläggnings gardiner. Ett billigare allternativ är flygplans ögonbindel, som du sätter fast med gummiband runt öronen. Tror det finns på apoteket. Visst är det jobbigt med ljusa nätter, men härligt med ljusa kvällar. kram och sköt om dig önskar Lillemor

2010-08-08 @ 16:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0