Höst?

Jag boar inte bara, jag höstar!

I helgen satte vi ju upp tavlor (typ det enda vettiga vi gjorde på hela lördagen) i sovrummet, fina illustrationer av Liselott Watkins. Den jag valde har orange botten och den Älsklingen valde har gul botten.
I söndags var vi en stund på Mariebergs centrum, och köpte ljus i typ samma orange och kuddfodral i samma gula färg. Och inte super-bright-jätte-somriga färger nu, utan smutsorange och smutsgul.
Vi har höstboat sovrummet helt enkelt.

Igår ville jag mysa med te och tända ljus framför Morden i Midsomer. (Fast, Älsklingen gick och lade sig, han förstår inte riktigt min förkärlek för engelska deckare och polisserier. Samtidigt förstår inte jag Monsterfiskar och Family guy. Men vi älskar varandra ändå).

Och nu börjar jag längta på riktigt efter sjalar och strumpbyxor och tunikor och grova kängor och knästrumpor.
Jag höstar! I början av augusti! Min tid är helt ur led!
Dessutom har jag börjat fundera på att plantera höstblommor hos mamma.
jag blir alldeles knäsvag när jag tänker på bollkryss, krysantemum och prydnadskål.
Bort med penséer och sånnadär-som-ser-ut-som-prästkragar-men-är-mindre. (Jag vet vad de heter, men lider av gravidhjärna och har tappat bort det. Kanske kommer det tillbaks, kanske inte.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0