Slutspurt

9 1/2 vecka kvar till BF. 66 dagar.
Nu går det fort, eller är det tvärtom, nu kommer det gå långsamt?
Jag är öppen för båda scenarior.
Bara det blir svalt igen. För jag orkar inte mycket mer värme psykiskt nu.
Det har varit absolut jobbigast än så länge, att behöva sky värmen som pesten, trots vintern vi hade när vi bara frös och frös (och rören frös...). Att inte kunna njuta av värmen som jag hoppats och längtat skulle komma utan fundera på vad det egentligen kan kosta att åka på charter till typ.... Grönland.

Halvvägs in i augusti har jag även bestämt mig för att jag försöker jobba hela september, istället för bara halva.
Dels kommer jag nog klättra på väggarna tillräckligt mycket under de tre veckor jag eventuellt går supergravid i oktober, och dels är det bra att få tjäna in ett par sista penningar innan föräldrapenningen.

Annat jag funderar över just nu är nog amningen mest, hur den skall lösas på natten utan att väcka Älsklingen också, eller om han ska vara vaken också. Jag antar att det löser sig rätt bra under den första tiden. Har ännu inte funderat särskilt mycket på förlossningen, och jag kan inte bestämma mig för om det är bra eller dåligt att det inte är genomtänkt än. Det enda jag egentligen har ordning på är att det varken blir Västerviksmetod eller sterila kvaddlar som smärtlindring. Hellre är jag helt utan. Funderar också endel på kläder de sista månaderna, huruvida man ska köpa ett par gravidbyxor till eller om man helt enkelt nöjer sig med lite tights och jeansleggings storleken större än normalt (för det är egentligen vad jag tror jag kommer behöva). Har annars blivit inspirerad och informerad via Cecilia Blankens blogg på Mama om ett par råschyssta treggings från Boob. Som med frakt och faktureringsavgift kommer gå på strax över 700 spänn. För två månader liksom. Det känns som en utgift som kanske inte behövs. Tredje utvägen är ett par schyssta klänningar och roliga stumpbyxor att bära med raggisar och gummistövlar (eller raggisar och ankelboots. Åh, heliga guds moder, blir det höst snart eller?). Jag vill inte sjunka ner i mjukisbyxeträsket. Jag är inte sån som person, jag har ett par som jag använder ibland, men det är bra mycket vanligare med klänning/tunika, strumpisar och raggsockor.

Jag längtar också efter en massa saker nu. När man liksom har slutdatumet hyfsat inom räckhåll.
Ett glas vin. Parmaskinka och mjuka, mysiga ostar. Sova på mage.
Men mest av allt just nu längtar jag efter att ha en midja.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0