Dan före dan

före dopparedan.

Status: lägenheten städad, skinka, sill och köttbullsingredienser inköpta, julklappar över hela matbordet (inte inslagna), granen kirrad (tack K&O!). Skulle vilja koka knäck, kanske får ringa in en syster eller två imorgon...

Annars fortsätter vi med ersättning på kvällen.
I måndags var det inte roligt, eller.. hon åt nästan en hel flaska, mitt lilla troll. Men vi gick bet på sovandet. Samtliga i familjen fick sova först vid ett, och då hade hon hunnit äta från båda brösten dessutom.
Så jag haffade en telefontid på bvc igårmorse. Vilket resulterade i att vi fortsätter med ersättning men försöker hålla henne vaken mera på dagen.
Sagt och gjort, igår var det operation vända rätt dygnet.
Och trots att hon sov tre timmar i sträck på förmiddagen och en stund på både eftermiddagen och kvällen (eftermiddagsluren avbröt vi, elaka föräldrar) så var vi alla i säng redan halv elva!
Däremot gick vi helt bet på ersättningen, hon åt nästan ingenting utan ville bara ha tutte.
Vi missade nog lite på tiden, för hon var på gränsen till övertrött när vi skulle ge flaskan.
Men, vi har det på gång!
Får se hur det funkar ikväll när vi ska bort på julmys ihop med pappas tjej och hennes familj.

Något som var väldigt mysigt igår var att vi mötte upp I och E ute i Rynningeviken och gick promenad med barnvagnar och hund. Vi var i stort sett ensamma där, kan ha varit för att det var -16 ute... Och jag glömde mina termobrallor hemma. Jag kom nästan inte iväg heller, för batteriet var dött när jag kom ner i garaget. Älsklingen fick åka på utryckning för att rädda dagen :)
(och när jag väl kom iväg körde jag lite fel, det blir så när man inte kollar upp vägbeskrivningen helt utan hoppar över vissa kritiska delar)

Egentligen vill jag iväg och skaffa ett babygym till liten idag. Men jag tror inte jag orkar faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0