Ersättningen!

Det vore ju fel att påstå att det rullar på med ersättningen.
Mjölkersättningen, that is.

I veckan har hon mest slagits med nappflaskan av märket ESSKA. Igår köpte jag MAM.
Halle-freakin-luja.
Nu ikväll tryckte hon i sig någonstans mellan 50&60 ml ersättning.
Problemet är inte att hon inte gillar ersättningen.
Problemet är att hon inte riktigt fått till det med tekniken. Men idag gick det helt fantastiskt bra innan hon tröttade ut sig själv och bara vrålade när flaskan kom inom synhåll tillslut. Då fick mamma ta fram tutten.
Men. De kvällar som hon nu tagit ersättning och faktiskt fått i sig något så vill jag påstå att hon sover bättre fram till amningen på natten. Därför fortsätter vi. Tekniken märkte vi ikväll är pågång, och vi tror att MAM-flaskan har mycket med det att göra.

Ananrs har de senaste dagarna gått i övertrötthetens tecken.
Halv ett i torsdags.
Ett igår.
Och jag undrar jag om det inte var tolvtiden i onsdags.
I torsdags kombinerade hon det dessutom med att sova på sin höjd - totalt - 2 timmar på dagen.
Jorå. Rätt så övertrött sen på kvällen.
Synd att hon vaknar så fort man slagit portkoden (i stort sett) efter att man sövt henne utomhus.
Annars hade hon somnat bra mycket tidigare dessa tre dagar.

Vi var också uppe på stan igår jag och lillskruttan.
Hon sov nonstop i tre timmar.
Hon sov över en måltid - mina tuttar höll på att dö. Bristningsgräns har fått en ny innebörd.
Tillslut satte jag mig på cafét högst upp på Träffpunkt, för jag tänkte att då vaknar hon nog när vagnen står stilla och jag dessutom äter lunch. Icke. Det slutade med att jag gick hem och - mycket riktigt - lagom som jag slagit portkoden och öppnat porten vaknade hon och började skrika för att hon var tvärhungrig.
Tänk om hon kunde lyssna på sin mamma ibland bara...
Men! Missionet med stadsvandringen, att bli klar med julklapparna, fullföljdes med bravur.
Nu ska de bara slås in.

Kommentarer
Postat av: Fraupels

MAM is da shit!

2010-12-19 @ 12:05:29
Postat av: Emma

I can only agree! Vad säljer ICA ens ESSKA för?

2010-12-22 @ 10:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0