För det är ingen vanlig dag, för idag är det Emmas födelsedag!

I drygt två timmar till.

Och jag kommer inte orka vara uppe.
Har haft besök sedan klockan tio, pappis och Rödhåret var här och hjälpte mig att baka muffins.
Sen kom mormor med tårta och mer fikabröd och sen kom FrauPels och P och de fick itnte ens något fika trots att ajg stod och glaserade muffins när de kom (vilken värd jag är!!). Sedan hade halva dagen gått och jag hade inte gjort något av det jag tänkt (typ... dammsuga och duscha, men Lillstrummpa lyckades få ett par rena pyjamasar iallafall!).
Tio minuter i fem, tio minuter innan jag sagt att man kunde börja ramla in klev jag in i duschen. Vilken tur att folk inte började dyka upp förrns framåt halv sex!!! För då hann jag duscha och Älsklingen dammsuga och Alva få mat.
Ibland behövs det tidspress för att man ska uträtta något.

Och fina presenter fick jag Jag visste inte om ma fick önska sig saker fortfarande trots att jag fyller 26, men jag tror det är okej fortfarande. Bäst (om man ska rangordna, vilket man egentligen inte ska) var halsbandet från min lilla familj. Näst bäst fotvården med medföljande barnvakt från FrauPels. (Mina fötter har tagit stryk sista perioden som gravid. Mer tänker jag inte säga). Fast egentligen var ju allt lika bra! Massor emd sköna smörjor har jag fått också.


Men!
Nu ska jag ta mig i kragen och sova. Börjar få huvudvärk av tröttheten men är för stolt (dum) för att ge mig.

God natt värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0