Om bvc - och ersättningen.

Två dagar i rad har vi gått upp vid åtta för att vara iväg vid tiotiden.
Effektivt är det!

Igår var vi på BVC, lillskrutta har passerat 5 kilos-strecket med 50 gram, men inte växt något på längden (=amningsmaraton snart? Då blir det att sova bredvid mamma, det här med att springa upp en gång i timmen som jag gjorde sist funkar bara inte.)
Passade på att fråga om det finns någon mer lösning för små snoriga näsor, och det gör det! Man kan använda Nezeril! Hurra hurra, nu ska vi åtgärda snoriga näsan.
Vi pratade även om att börja med lite ersättning på kvällen, för det lilla grynet verkar inte bli riktigt mätt, vilket leder till många amningar och att hon verkar sova lite dåligt på nätterna...
Sagt och gjort, igår efter en snabb promenad i kylan provade vi med ersättning.
Tillochbörja med vaknade hon såklart såfort vi kom innanför dörren, och var hungrig. Ersättning svänger man inte direkt ihop i en handvändning, det ska kokas vatten och blandas i pulver och sen ska det kylas ner. Nedkylning tar forever. Och ännu längre tid tog det iochmed att Alva skrek konstant.
Men, omkring 40 ml fick hon i sig, innan hon var så paniktrött och hungrig att vi tog till bröstet istället.

Och inte vet jag, men hon sov mellan 23 och 03, åt jättemycket och sov sedan till 06:15 innan nästa mål.

Så, vi provar väl ikväll igen. Fast innan det ska jag ringa ersättningscoachen i Göteborg och se om hon har några bra tips!

Kommentarer
Postat av: Nathalie Ragnarsson

Heej Emma. Nu vet jag ju inte om du redan fått några bra tips om hur du kan göra med ersättningen men;

jag kör också med ersättning och på nätterna har jag en termos med vatten som svalnat av under dagen, flaskor och ersättning i sovrummet. Så när han vaknar är det bara att blanda ihop allt och mata =) Går hur fort som hellst och Viggo hinner inte bli hysteriska innan han får mat, (vilket ju är tråkigt både för honom och en annan) Du kan ju prova iaf. Hoppas det går bra! Kramar Nathalie

2010-12-15 @ 14:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0