Släktsängen

Jag har ju lovat ett litet inlägg om släktsängen! Alla barn på min farmors sida har sovit (eller bara legat en liten stund..) i den här sängen:

Det är en BB-säng som farmors syster köpte loss från sjukhuset i Motala 1960 när min faster föddes.
Den har målats om ett par gånger och klätts om också några gånger, annars är den helt i orginal.
Och Alva är typ nummer 36 eller 38 som bor i sängen!
Men nu har hon flyttat upp i sin stora säng, och det går superbra (än sålänge, jag tar ingenting förgivet).

Annars har vi varit iväg upp på stan en supersnabbis, trots det kalla vädret (-15), och hon var skitarg mest hela tiden. Och så var det dags för läkarundersökning idag. Det eviga snuttandet i helgen fick sin förklaring, hon har växt 2 centimeter på en vecka och har blivit 4850 g tung.

Ikväll blir det födelsedagskvällsmat hos K&O, så nu ska jag nog slå in ett paket och så ska vi byta kläder på skruttan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0