Tredje Advent

Senaste veckan har varit.. Intensiv.
I måndags fyllde jag år. I tisdags fyllde Onkels sambo år (vi glömde). I onsdags fyllde liten P år (det avklarades i lördags) och vi hade besök av Ellinor och Robin. I torsdags var vi på Marieberg för att handla julklappar (vi köpte en, världshistoriens snabbaste lopp genom IKEA. För de skulle stänga om ungefär... NU). I fredags var Älsklingen på julbord (varför får inte jag gå på julbord?! Tillåmed Rödhåret var på julbord i helgen. Det.Är.Orättvist!) och jag var själv med Alva framför Idol. I går bakade vi julgodis hos MamaMu och Alva fick toksläpp på kvällen, jag fick sova halv ett. Och idag har vi faktiskt tagit sovmorgon (okej, det gjorde vi igår också) och åkt ut till Onkel och umgåtts.
Nu ligger Alva hos sin pappa och sover fint. Troligen inte för natten, men i en perfekt värld vaknar hon om ca en timme, ammar och somnar om för att sedan vakna först framåt två - halv tre för amning igen.

Personligen sitter jag med Body Shops "Warming Mineral Mask" och funderar på att släcka lampan i taket och hämta adventsljusen från köket och in hit i vardagsrummet.
Hur mycket är det förresten "normalt" att gå ner efter förlossning/medans man helammar? Och finns det nässpray för bebisar (förutom Renässans) och är det något mer man ska tänka på än att hon ska vara varm, ha huvudänden på spjälis högre (morfars böcker om andra världskriget=succé!) och spola då och då med Renässans?

Ah... Så. Nu ska jag göra slag i saken och skölja av ansiktet och hämta ljusen i köket. Söndagsmys for the win!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0