Another week has come to an end

Fuck vad fort det går!

Varit ledig hela helgen, gick upp på stan en snabbis igår för att kolla på byxor med helt andra ögon (liten förklaring följer). Älsklingen var med som moraliskt stöd. Och för att hålla mig från Hindersmässan. Fast det var ändå bara typ godis och plastpåsar. Idag hade vi finbesök av F och finaste Fräulein O. (ytterligare en berättelse följer.)
Men först:

Fredagen.
I fredags jobbade finaste R sin sista riktiga dag på jobbet (han har jobbat helg oxå, men det räknas som inte eftersom det bara är två där då). Vi överraskade honom hela styrkan klockan nio med smörgåstårta (min frukost). Sen jobbade vi på lite och sen vart det nougattårta (min lunch). Efter det kom jag på den briljanta idéen att jag skulle rycka bort alla fula, gula plastlister från tillbehörshyllan. Ett beslut som fick mig att sniffa aceton och t-röd de närmaste tre och en halv timmarna eftersom det var klisterrester kvar överallt. Klockan fem var jag helt slut (klisterresterna också) och klockan sex slutade jag. Utan riktig mat. Eftersom jag inte hade någon matlåda och inte orkade åka och hämta mat en timme innan jag skulle sluta. Så jag åt ett äpple. Sen trodde jag att jag skulle orka handla nya byxor, eftersom favvojeansleggingsen håller på att ge sig i samtliga sömmar.
Dålig idé. Jag orkade fem minuter. Sen åkte jag hem, kollapsade på hallmattan, bytte om och gick över till Mamamu. Och drack rödvin och käkade lasagne. Klockan halv två när vi var hemma igen var jag full som en kastrull. Så kan det gå.
Men, angående R. Jag kommer sakna honom!

Lördagen.
Eftersom min byxjakt gick käpprätt åt skogen gick vi alltså upp på stan när vi vaknat.
Gina hade fantastic jeans, det är sällan jag känner mig så tillfreds i ett par jeans. Men precis rätt stretch och rätt midja. Synd att de inte fanns i finaste tvätten. Typ stentvättad svart. Det är allra bästa. Svartaste svart kan bli aningen för solida i färgen, det jag vill åt är det mer gråaktiga. Kan man fixa det själv?! (Give us help!)
Jag köpte också en ny ljuslykta (surprise, surprise) på Village (ännu mera surprise). Ovanligt stor och stilren för att vara frk Nilsson, men någon gång måste man ju utvecklas, eller?
Lagade finmiddag på kvällen, kalvstek med ugnsrostade rotfrukter, tsatsiki och stooor sallad.

Idag
Hade som sagt besök av F och finaste fräulein O.
O lekte med alla mjukisdjuren och sa allas namn utom mitt. Mitt namn blev översatt till nån infödingska, man slickar först av hela handflatan och smackar sedan två gånger. Men annars delade vi på ett äpple.
Har försökt ignorera alla lådorna som ska ner i förrådet/helveteshålet, men måste ta tag i dom snart. Orkar inte se dom i morgon när jag vaknar och har bråttom iväg till gymmet.
F ringde sedan på kvällningen efter hämtning, och det är nu det börjar bli intressant.
Vissa personer har fan ingenting i serviceyrket att göra.
När man vet att det är ett barn och en barnvagn som ska med, och modern inte ser så bra i mörkret, ser man inte till att stå vid ytterdörren och vänta då ifall personen ifråga behöver hjälp och att ha med sig den efterfrågade bilbarnstolen? Jävla idiot. Och att sedan ha mage att ställa sig och klaga för att personen är sen ut? Jävla.Idiot.
Nej. Vissa personer ska inte ha något med service att göra. För dom har ingen servicemedvetenhet.

I wants sushi, har gått och stirrat hela dagen på våra nya fina chopsticks som vi fick i julklapp..
De otäcka lådorna kallar på mig. Älsklingen sitter och tittar på x-machines. Och kanske ska man ringa en syster?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0