Ny vecka! (ode till shufflen)

Nu tar vi nya tag igen!
Förra veckan var det ju smärre kaos med rördragningar hit och dit.
Inga nya rör, men väl nytt element. Så varmt har vi aldrig haft det i badrummet!

Tisdagen var nog värst, jag blev hemskt pank (att handla när man är nere är en dålig sak. Behöver jag det här? Jaa, för det är SYND om mej!). Ny väska, liquid eyeliner (inte särskilt bra), handkräm, klippning, dyr sallad på Waynes, klippning (Seriöst, 320 spänn!?), macka på Coffee, ny lampa i köket och... ny iPod.
Jag köpte en Ipod shuffle, som sist jag såg den var ca 5x5 cm stor. Idag är den 1,5x5 cm ungefär. Den är mindre än ett USBminne. Jag kommer inom en månad ha tappat bort den. Min nya, rosa, iPod shuffle är liten att det bara finns avochpå-knapp på den. Det får lixom inte plats något annat. Ljud och byte av låt sitter på hörlurarna. Löjligt! Bra är att den bara kostade 579:-, med tanke på att jag misstänker att jag kommer tappa bort den...

Bra var att jag kom igång med träningen igen. Var iväg tre av tre dagar jag bestämt med mormor (hon simmar, jag simmar/gymmar och vi äter frukost ihop!). Och idag var jag iväg igen! Hejja mej! Jag måste också berömma min shuffle, den är faktiskt ruggigt bra när man tränar. Det sitter ett litet clips på baksidan så man kan sätta fast den på kläderna och den väger ju typ... fjädervikt, så det märks inte att den sitter där. Måste bara skaffa inear-lurar, för apples standardlurar är FRUKTANSVÄRDA.

Bra var också att jag B och F träffades utan respektive och bara pratade strunt i lördags. Mindre bra var att hon som skulle ha mens när som helst tog på sig att köpa lösgodiset... Lämnade hemmet vid halv fem, var hemma igen två. Igår hände därför ingenting. jag och älsklingen vaknade till först framåt fyra halv fem (gick upp vid halv ett). Men det känns ändå hemskt bra. Jag tror det är första lediga helgen som vi inte åker framochtillbaka nånstans sen... november?
Nåja, nu ska jag kolla till internetbanken, sen ringer Ulrika på banken om nån halvtimme och så kanske vi ska träffas igen om pensionen? Suck.. only 39 years to go...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0