Arbetsvecka 1 - check

Okej.
Första arbetsveckan är gjord. Utan några större problem.
Att bekvämlighets- och syreshalten i ett isolerat plåtskjul är lika med eeh... noll, så fort det blir strax över 23 grader varmt är väl beklagligt. Men med en herrans massa regn och rara arbetskamrater så går det att väga upp. Dessutom finns det fläkt i kassan, och det är ju mestadels där jag befinner mig.
Jag kommer inte gå till jobbet utan mina stödstrumpor, de räddar liv (I promise!) fast idag är de rätt ömma bör tilläggas. Lite får man dock stå ut med!

Fick köpa nya byxor (mama-avdelningen på HM, here I come), och med lite tur kommer jag kunna ha dessa hela återstoden av jobbandet i år. Och jag fick alla uppgifter jag behövde av chefen så F-kassan borde vara nöjda nu.
Med lite tur kommer det inte bli fullt så fattigt som jag trodde i början, men jag siktar lågt så kan jag bara bli positivt överraskad, right?

Hmmm... vad hände mer... Älsklingen övertog bilen och skjutsade mig till jobbet två dagar i rad. SKUMT!
Tänk vad handikappad man blir på en gång utan bil, speciellt eftersom den medhavda lunchlådan har lyst med sin frånvaro typ... alla dagar utom i måndags. Japp, jag gick hårt ut! Nu har det ju dock varit lite stiltje på Hjärtats arbete så igår fick han sluta tolv. Vilket betydde att han kunde komma med lunch till sin gravida flickvän sedan. Hurra!
Det är bara att ta igen, så många gånger som jag köpt snus åt honom innan jag åkt till jobbet.

Ja just det! Jag vill hälsa en ny medlem i familjen välkommen.
PS2, jag hoppas att du kommer trivas här hos oss!
Älsklingen passade på att ta med ett hem när han ändå var ute i Mariebergsområdet.

Ja just!! Skam på IKEA! Vårat skohorn håller på och ger upp (och i ärlighetens namn skulle jag behöva ett på jobbet också) så det börjar bli kris. Och helt plötsligt var de slut på IKEA. Och kommer in om "ett par veckor" Fattar dom hur stor jag är om "ett par veckor"!? Jag behöver hjälp, vart handlar man långa skohorn?

Kommentarer
Postat av: Lilla rödtotten

du kanske kan få låna vårat skohorn i metall tills ikea får nya!! gillar att ma kan se hur många dagar det är kvar tills bebisen kanske kommer om den inte vill ut tidigare.... eller senare :)puss!!

2010-07-31 @ 13:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0