Sömnproblem

I natt har jag legat i dvala mellan halv två och kvart i fem. Sen sov jag mellan fem och halv sju. Och mellan halv sju och kvart över tio. Min tanke om att gå upp åtta, fånga dagen och kanske hinna gå upp på stan innan jag ska vara på MVC vid ett gick om intet. Får syssla med pappersarbete (räkningar) och ekonomi (eh... räkningar).
Jag var så trött i natt att ögonen stod i kors och jag nästan började gråta. Ändå sov jag inte utan låg bara på ytan och slumrade. Döfånigt. Skrot var ganska livlig också vill jag medge. Efter en stund höll jag på att börja gråta för att Skrot inte sov heller, så jag åtminstone kunde koncentrera mig på att slappna av.
Var det kaffet och efterrätten igår? Tycker inte att det borde ha varit på det viset...

Men! Slutdeppat för det!

Idag är min andra arbetsdag efter semester, och eftersom ajg skulle jobbat i  helgen som var (om jag inte hade haft semester) så är idag min lediga dag. Tjoho!
Kombinationen gravidhjärna och efter-semestern-hjärna är inte riktigt bästa kombon.
Men det gick bra! Måste dock köpa mig ett par nya byxor på en mammaavdelning någonstans. Varför kan man inte göra arbetsbyxor som faktiskt andas? Det är största problemet just nu. Måste köpa lite fler stödstrumpor också, hade inte ont i fötterna trots butiksarbete igår och har inte ont idag heller, Hurraa!
Efter jobbet åt jag sushi ihop med fina K och avhandlade viktiga saker som magar, spjälisar och sånt som egentligen bara gravida tycker är roligt att prata om. Och den absolut livsfarliga svängdörren på Domus i Karlskoga. Håll i era barn om ni går in där! Pojkarna våra var och såg när ÖSK spöade Elfsborg på hemmaplan, stor lycka i den manliga delen av umgänget. När vi satt och försökte bestämma oss om efterrätt eller inte ringde min Älskling och sa att de skulle fira vinsten med en öl någonstans, vi föreslog Lilla Örebro för K hade hört bra saker om desserterna där. (det kan ha varit där någonstans som det gick fel för mitt soveri, men jag borde inte varit trött om jag var sockerchockad och hög på koffein. Eller?).
Kvällen var en riktig höjdare. Så ska jag alltid börja efter semestern hädanefter. Dessutom har vi bestämt, K och jag, att det ska göras om nästa hemmamatch. Sushi eller gravidspa, det ser vi då!

Nu ska jag ta tag i ekonomin, så ajg vet om jag har råd att handla llt det där jag vill handla den här månaden.

Kommentarer
Postat av: Storkusin

Myyys att du har en gravidkompis:) Hade nästan glömt att du hade en blogg och blev glad när jag hittade den igen! Glömde säga en sak idag: Du strålar!!!!

2010-07-27 @ 20:34:43
Postat av: Emma

Åh tack söta! Precis sånna kommentarer behöver jag ha just nu när jag mest känner mig trött och tjock.

Puss!

2010-07-31 @ 13:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0