Efter helgen

Igår när jag vaknade var jag inte... helt på banan.
Min kropp var pigg och mitt huvud kändes som om det fyllts med bly under natten.
Note to self, undvik att partaja flera dagar i rad när du är gravid.
Fastra mi hade 50-årsfest i lördags, alltså dagen efter Rödhårets student.
Så när jag skulle försöka ta mig ur sängen gick det kanske en aning långsammare än dagen innan.

Men!
Det var två helt underbara dagar, trots att jag hade sjukligt ont i fötterna under fredagen (note to self 2, köp ordentliga skor, Goddamnit!) och att jag fick ett mindre hysteriskt utbrott på städskrubben i lördags. Note to self 3, du behöver faktiskt inte göra allt dagen efter en fest. Dammsugaren kan vänta.
Dock blir det inte så mycket partande nu på ett tag, I hope. För jag vete fan om jag orkar med det.


Nu däremot är jag post-sur (ilska, ilska, ilska över fraktbolag som dyker upp strax efter stängning och halvhjärtat erbjuder sig att lasta själva. Tur att jag lugnar ner mig på en halvtimme ungefär.) och hungrig. Men, jag orkar bara inte laga mat (läs, vill inte äta kyckling idag också) och Sambon övningskör påväg hem från Karlskoga just as we speak. Så, vad äta? Pizzerian är klart närmast, men sushi är ju ordentligt mycket nyttigare (och fräschare för den delen). För jag vill ju ha mat... Inte macka nödvändigtvis...
Jag får vänta tills Sambon kommer hem helt klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0