Angående bröstpump

För flera veckor sedan, när jag bara väntade på att Pyret skulle komma ut så sa jag följande "det gör inget om hon inte sover så mycket på nätterna, för då kan man åtminstone vyssa henne. Det är inte möjligt när hon bara bråkar i magen". Så.Jäkla.Korkad. Jag förstår att de mer vana mammorna himlade med ögonen och tänkte "jojo, hon förstår sen".
Mitt barn är hittills inte ett barn som vill vara vaken om nätterna peppar peppar ta i trä.
Men, mitt barn är hungrigt varannan timme. Och det suger musten ur hennes mamma.
Dock har jag faktiskt vilat lite med henne idag. Och vi har inte gjot ett dugg. Pappan fick åka till återvinningscentralen själv, trots att jag älskar att slänga saker. Och nu lagar han mat åt oss. Jag är så jävulskt bortskämd.
Lilla hjärtat ligger och sover på soffan bredvid mig och jag börjar hoppas att hon ska vakna nu snart så att vi kan tömma tutten.

Appropå tuttar!
Igår testade jag för första gången bröstpump (att stora tuttar kan göra så ont!) och det var en intressant upplevelse.
Inte skönt, men nödvändigt. Har dessutom en aning mjölkstockning på gång och liten lyckas inte tömma bröstet så jag hjälper till lite. Sen kommer jag kanske börja spara mjölken också...

Just det, en presentation av Pyro kommer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0