Dan före dan!

Kära nån.

Den här helgen har varit... speciell.

Liten Alva missförstod ju det där med maten i onsdagsnatt (natt till torsdag) och sedan har det varit signumet för helgen typ. I fredags åt hon en gång i timmen och fick hon inte mat på minuten blev hon vansinnig. Det rätade ut sig under natten till lördagen och fram till kvällen på lördagen. Återigen en gång i timmen, det fortsatte hela natten. I går (söndag) fortsatte ätandet på samma vis. Trötta föräldrar åkte inte på födelsedfagsfika till K&O som planen var.
Jag gick och lade mig typ... nio. Ammade lite, somnade om, ammade, vyssade, sjöng tills klockan tolv. Vaknade typ två. Och sen klockan fem. Och misstolkade hennes ljud vid sju (eller trodde hon skulle vara hungrig). Sen har vi ammat.. varannan timme ungefär. Hoppas innerligt att det håller i sig. Eller blir mindre. För hon börjar anta ordentligt runda former nu.

På tal om ingenting, är det inte ruskigt roligt att ett klimakterieläkemedel presenterar "I form med Anna Anka"??

Idag har jag och Alvis haft besök av finaste Julia. Vi fick hembakta pepparkakor, julmust och finast av allt: Var är min syster? av Sven Nordqvist. Alva vill ha alla böcker med Sven Nordqvists illustrationer, sen ska vi läsa dom och leta små knasiga figurer i en hel evighet. Tack fina, fina Julia!

Nu är nog någon hungrig igen. Hoppas det här är en växtfas...

Jo just!
Rubriken syftar på att min fina tjej blir en månad imorgon. Det ska vi försöka fira med ny huvudkudde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0