Angående att vara mammaledig

Att vara mammaledig så här i väntans tider är, inte som att ha semester direkt, för då är man oftast hemma båda två och har aktiviteter inbokade. Nej, det är mera som när man har varit ordentligt magsjuk och nu bara väntar på att de där 48 timmarna ska gå så man får åka till jobbet igen.
Fast... man längtar egentligen inte tillbaka till jobbet heller.

Jag har kommit på att jag glömde berätta hur det var på informationsbildspelet på USÖ.
Vi.höll.på.att.somna.
Jag vet egentligen inte riktigt vad jag fick med mig därifrån, eller jag vet när vi ska ringa in och jag vet vilka smärtlindringar de brukar använda sig utav (inga sterila kvaddlar i sikte, hurraa!).
Och samtidigt -angående att ringa- om jag inte har de där rekommenderade tre värkarna på tio minuter, men har jätteont och inte törs vara hemma, så tror jag inte att de hindrar oss från att komma in heller.

Litet pyre tycker att mamma är tråkig nu som sitter stilla så länge, så vi ska nog göra något annat. Typ gå iväg och handla och fylla upp frukostförrådet här hemma. Det har inte varit så torftigt på flera veckor!

Kommentarer
Postat av: Elin

jag vet varför det är torftigt i kylen nu... det är ju för att du är hemma och går o småäter hela dagarna ;-) Tycker om dig! Kram

2010-10-07 @ 15:26:46
Postat av: Emma

Attans! Jag borde ha förstått att du skulle komma på anledningen :D

2010-10-07 @ 22:05:04
URL: http://frknilssonsbravader.blogg.se/
Postat av: Ämeli

Emma du är såå fin, hoppas bebben kommer snart=) Jag saknar gravid magen så grymt mycket, jag vet att du förmodligen är trött på den men njut den sista tiden!!

Bildspelet på USÖ är det sämsta skit jag varit med om haha, jag säger det till alla som ska dit men dom lyssnar inte haha=)Jag hoppas att förlossningen går bra.. ta hand om dig så hörs vi av!! Kramar i massor till dej å bebisen

2010-10-09 @ 01:11:22
Postat av: Emma

Tack Ämeli!

Ska försöka njuta, men det blir ju svårare ju närmre d-date man kommer, vill ju träffa filuren inuti magen och det helst nu, på en gång! :)

Ja men eller hur! Hade vi vetat att det var så där så hade vi nog inte gått ;).

Kram

2010-10-09 @ 19:28:16
URL: http://frknilssonsbravader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0