Angående bebis. Och måndagen.

Bebis har sedan igår kväll och framåt tryckt neråt rätt ordentligt. Om det har  med kebabpizzan med stark sås som jag åt till lunch eller om bebis bara börjar tycka att det är t-r-å-n-g-t där inne återstår att se.

Annars var vi med om en av de mest spännande måndagarna hittills i år.
Älsklingen bestämde sig för att åka ambulans till sjukhuset efter ett misstänkt benbrott (som egentligen visade sig vara en sjuk stukning). Så vi var ett par timmar på sjukhuset och sen satt vi i soffan och tog det lugnt resten av dagen.
Därför var vi inte jättesugna på att sitta här hela dagen idag. Men då Älsklingen är kryckburen så var varken långpromenad eller att göra stan aktuellt.
Därför våldgästade vi systrarna och väl där fick vi presenter. För att Pyret tar sån tid på sig.
Jag fick alkoholfritt dessertvin, Älsklingen fick kaffebönor och Pyret fick älgen Buddha (mitt namnförslag), två par strumpor, en body med tåg på och ett par byxor.
Dessutom fick vi en hint om en present till Pyret, men den skulle vi minsann få vänta på.
Efter lite spagetti och köttfärssås skjutsade vi gotlandsbon till Hallsberg och gick in till Cecilias Konditori och köpte bullar. Älsklingen har hittills ätit 4, jag har ätit två. Det blir slagsmål om de sista två.

A just det, jag attackstädade badrummet i söndags. Jag kände mig blåslagen igår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0