Barn är underbara!

Jag mötte granntjejerna när jag gick ut på gården tidigare idag, ålder ca 7 & 5.
Barn är så härligt framåt, och man kan verkligen få reda på hur-mycket-som-helst. Tips, berätta inte hemligheter för barn :)

Är du gravid? Bor du mittemot oss? När kommer din bebis? Vi ska också få en bebis, eller mamma ska få. I januari. Våran morbrors tjej har fått en bebis i natt, den är så här stor (måttar ungefär 30cm). Det blev en kille, den ska heta Charlie. Nu ska vi gå och ringa till dom. Lycka till med din bebis!

Ett samtal, 5 minuter och eftersom jag svarade på alla frågor och de på mina frågor så tror jag att samtliga inblandade var nöjda. Har en svag aning om att deras mamma fick lite information när de klev in genom dörren sedan också!

Annars är det här den tröttaste dagen hittills på mammaledigheten. Pyret och jag är inte överrens om sovtimmarna just nu. Halv två tyckte skruttungen att det kändes okej att somna i magen. Trollunge!
Som sig bör har mamman var helt slut idag och har legat på soffan och suttit i duschen mest hela tiden.
Sov en timme också medans jag väntade på att älsklingen skulle komma hem så vi kunde dricka kaffe.
Jo just det, Skrot har också sovit. Hela dagen. Jag tror jag kan ta vaknätter hyfsat bra, för när bebis kommit ut har jag helt andra möjligheter att söva och vagga och ha mig. Just nu motarbetar liksom kroppen mina försök eftersom jag kvart över ett på natten inte har orken att stå och vagga den här kroppen hela tiden.

Håller på att återta en plats i köket också, skrev matlista igår (bröt den idag, hade ingen inspiration på korvsidan).
Så det blir baconinlindad kyckling och ris istället. Och sen ikväll är det fotbollskväll med bästa FrauPels och Fritz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0