En vecka!

En vecka över tiden.
Skruttungen har under den senaste timmen grabbat tag i mitt bäcken med sina små händer och försökt stångat sig ut. Och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Skratta för att vi jobbar på att ta oss ut (för tillfället iaf) eller gråta för att det är så oförutsägbart otäckt när någon försöker misshandla sig ut. Som karate kid typ.
Dessutom drar det så förbaskat i mina ljumskar när Pyret försöker sig på det där. Alltså "falla-ihop-i-en-hög-på-golvet"-smärta. Men, det är för en god sak, och för varje misshandel kommer vi ett steg närmare tre-samheten.

Annars på gissningsfronten ligger följande dagar bra till just nu:
Imorgon fredag, för att vi har MVC-tid och det är kräftskiva på kvällen.
På lördag, för att Ellinor fyller år då.
På söndag, bara för att Gotlandsbon åker hem då.
Skruttunge! Tycker du inte att din moster ska få träffa dig, va? Hon borde ge mig din present.

I natt har vi sovit ganska bra, så där strax efter tolv vill säga. Tydligen har jag väckt Älsklingen med mina snarkningar (TOUCHÉ!) och det gör mig både lite stolt och lite rädd, eftersom han har en grav hörselskada. Men där får han för att han påstår att hans väckarklocka inte ringer klockna sex om helgerna. Han har fel, jag har rätt.
Och vi fick finbesök på förmiddagen!
FrauPels och P var över en stund och Pyrets föräldrar fick en superfin barnvagnsutsmyckning med Krumelurer.
Jag insåg precis att jag har satt den åt fel håll, Krumelurerna ska ju ha ögonen på Pyret, inte på den körande föräldern! Järnspikarns vad mökt det blev helt plötsligt. Och jag som inte orkar resa på mig...

Vi har också varit på utflykt, Jag och Älsklingen.
Vi har köpt oss en dammsugare (Electrolux UltraSilencer) för presentkort som vi nästan glömt att vi hade.
Och så har vi cashat ut pengar på Nordea (min föräldrapenning och plåster-på-såren-pengar från Telia). Det var värt 50 spänn. Och vi tänker inte göra om det, utan vi ska söka om föräldrapenningen och meddela ett kontonummer. För inte tänker jag stega in på Nordea igen, hela miljön är ju fientlig. (De i kassan är rätt rara, men inte själva kontorslandskapet liksom).
Efter utflykten är Älsklingens fot helt slut och nu är det sannerligen högläge på den resten av kvällen.

Nu ska jag försöka dricka upp mitt kaffe, sen ska vi duscha varmt jag och Pyret, för det är vi värda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0