Helt plötsligt..

...inne på H&M bestämde sig naveln för att ploppa ut en aning.
Eftersom jag just nu är väldigt positivt lagd, tar jag det på följande vis:
Pyret blev hemskt lycklig över den nya overallen (med både små öron och trampdynor) som mamma insisterade på att köpa på Cubus, så Pyret bestämde sig för att sjunka ner en aning till och börja förbereda sig på att komma ut.
På riktigt, jag har gått ungefär 45 minuter på Marieberg idag, och det drar i ljumskarna som om jag hade sprungit fyra varv i Karlslunds motionsspår. Kom Ut skruttunge!

Däremot kan jag säga att den första gissningen, arbetskamrat Tomas gissning, om att Pyret skulle bestämma sig för att komma ut i dag klockan tre har gått åt pipsvängen. För klockan har hunnit vara både 0300 och 1500 och ingen bebis i syne. Tomas fru har fortfarande fredag, lördag och söndag kvar, då hon trodde "inom två veckor" i söndags för en och en halv vecka sedan.

Annars har jag umgåtts framför tvn med min Rödhåriga lillasyster idag. Vi delade systerligt på varsinn Ben & Jerry's (Chunky monkey för min del och Strawberry cheesecake för hennes del) och kände oss allmänt trinda där en stund.
Bästa stunden på dagen har hittills varit att sitta nyduschad och nyinsmörjd i soffan med Mamas gravidbibel stadigt placerad på magen medans Älsklingen spelat match efter match, efter match med ÖSK på PS3:an.
Tänk om ÖSK hade en "the Hammer" på riktigt, då hade vi kört om alla de andra lagen efter bara några få omgångar i årets Allsvenska. Fram med talangletarna!

Nu ska jag ta nyss nämnda kropp och tidning och joina mannen i sängen. Imorgon står tvätt på schemat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0