Lördag

Fy farao vilken natt.
Och då har det variten av de bättre den här veckan.

Gick och lade mig vid tolv inatt, somnar - vaknar - somnar - vaknar - upp och kissa - somnar - vaknar... och så har det hållit på hela natten. Har börjat bearbeta saker igen under nätterna, gymnasietiden de sista två nätterna nu.
(Allt medans Älsklingen sover som en stock och drömmer att vi får en dotter.) Mellan tre och sju vaknade jag en gång i halvtimmen. sen sov jag ostört till klockan elva.
Älskade, älskade skruttunge, kom ut nu så att vi åtminstone kan umgås om nätterna. För i natt har du minsann mest sovit, jag vet inte vad som varit mitt problem.

Sen käkade vi frukost och gjorde oss iordning och gick upp på stan.
Den vita kappan, som är det enda i jackväg som jag kommer i och kan stänga runt magen, fick stanna hemma.
Just nu kan man verkligen ifrågasätta den vita färgen nämligen. Måste lämna in på kem.
Väl uppe på stan var vi så opeppade så vi mest gick gatan fram tills den tog slut. Där låg Sveas kondis. Så fick vi med lite fika hem i alla fall. Sen kom vi hem och hade nästan inget kaffepulver hemma. Stön.
Det går ruggigt bra idag. Funderar på att lägga mig under ett täcke och domna bort.
Men! Jag hade förvärkar när vi gick omkring uppe på stan, och jag har i skrivande stund sammandragningar och andningsproblem. Och om vi inte tänker föda barn ikväll - heller - så ska vi hem till Fridolin och fröken O på mat ikväll. K&O:s lille son kanske dessutom kan snacka lite med Pyret och berätta att det är bättre att komma ut.
Yes. Ni läser rätt, igår var jag positiv. Idag är jag råneggo. Vädret? Pre-förlsosningsdepp?

Nu tänkte jag nog lägga in min rena tvätt och sen läsa lite i "Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann". Eller bara strunta i allt och blanda till lingonsaft istället. Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0