Om första lediga dagen och helgens bravader

Så var den här.
Den sista jobbdagen gick h-y-s-t-e-r-i-s-k-t  l-å-n-g-s-a-m-t.
Det hade gått snabbare att krypa baklänges till Kiruna. Och det kanske inte hjälpte att jag var "chef" för att cheferna inte var på plats. Men å andra sidan hade det inte hjälpt heller. Jag kunde bara inte koncentrera mig på någonting.
Sen checkade jag ut.
Och vi drack alkoholfritt bubbel på kvällen.

Sen var det fredag, med MVC-besök (hur kommer det sig att hela stan utom vårdcentralen tillämpar smsparkering?).
Det såg så fint ut, som vanligt. Kurvan är stabil, sockret ligger fint, vi är överrens om att det varit en fullt normal graviditet utan nämnvärda krämpor. Pyret är inte fixerad. Men med största sannolikhet ligger vi åt rätt håll fortfarande, men BM var inte helt säker, det vär något hårt upp mot revbenen, så vi ska in och dubbelkolla på måndag. Efter MVC gick jag hem, pysslade med tvätten och stack upp en supersnabbis på stan för att köpa Älsklingen en jacka. Det råkade bli en burk med Moln på och en tolva gravidsushi också.
Var färdig på en halvtimme.
Åkte hem, pysslade mer med tvätten och väntade på Älsklingen. Köpte fredagsfika och väntade mera.
Det tog en halv evighet innan han kom hem, så jag kollade på Extreme homemakeover också.

Sen kom han äntligen hem! Fikade, åkte till Marieberg (köpte nya byxor eftersom jag spräckte typ sista paret häromdagen och en kofta, för att... jag ville det!) och sen blev det takeawaypizza från Pizza hut. Note to self, Spicy'n Hot=Spicy'n Hot. Pyret protesterade å det grövsta i flera timmar.


Igår var Svärfamiljen över från Uppsala. Vi gick lite på stan och fikade.
Och på kvällen var vi över till Herrkusinen och Fridolin. Älsklingen och fröken O klappade på min mage och ritade streck med sina naglar. Rätt så mysigt faktiskt. Synd att Pyret ibland är så himla antisocial bara. Hade varit spännande att se hur fröken O reagerat på en buff. Åkte hem vid kvart över tio och tittade lite film, plockade undan lite saker och drack ur den andra flaskan Gotlandsbon hade med sig förra helgen. Den var sööööt. Pyret blev sockerchockad och levde rövare för andra kvällen i rad. Men flaskan sparar vi, den är supersnygg!
Började kolla på Lars von Triers Antichrist också. Den.Mannen.Är.Inte.Som.Alla.Andra.
Vi kunde inte se den sista halvtimmen, innan vi bytte kanal involverade det slag med vedträ mot manligt kön, blod ur detsamma, en polygrip och en slipsten. Vi börjar förstå varför folk reste sig och gick ifrån filmen i Cannes (eller var det Venedig?). Vid halv ett var jag så trött att jag såg i syne. Men filmen förföljde mig, så jag läste en timme och sen kom Älsklingen och lade sig så då gick det bra att sova.


Nu ska vi slå in ett paket, för vi ska på finbesök och hälsa på en väldigt ny liten kille!
Och ikväll blir det bokklubb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0