Sista fredagen?

Idag kan vara den sista fredagen utan bebis.

Är supertrött och tänker inte göra fler knop än nödvändigt idag, om ens det.
Men tvätta på eftermiddagen behöver jag. Det är ett nödvändigt ont som måste göras oavsett hur gravid man är.

Har varit i väg, förhoppningsvis för sista gången, till MVC.
Ligger fint i kurvan och inget konstigt med blodtrycket heller.
Och Pyret, Pyret har nästan fixerat sig. Duktig bebis!!!
Så, jag och Barbro har lagt in en önskan om följande:
på onsdag vaknar jag vid nio med kraftiga värkar. Vi åker in till förlossningen och vid ett har bebis kommit ut.
Så, älskade bebis. Lyssna ordentligt på snälla barnmorskan nu, för det kan omöjligt vara bekvämt därinne fortfarande. Om inte annat så får helt enkelt jag och din pappa skriva ihop ett vräkningsbrev. Men då ökar samtidigt risken för taskig stämning mellan oss, och det vill vi ju inte ha.

Fick också lite fina tips av Barbro, typ ta det lugnt, stäng in er första tiden, se till att amningen kommer igång ordentligt innan ni visar upp er för alla och tro inte på adrenalinet - man är jättetrött första tiden.
Och... jo! Tänk inte så mycket på klockan!

Nu ska jag vila mig i form inför tvättningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0