Söndag

BF+3

Idag är det bättre.
Kan ha att göra med att jag sovit bättre i natt.
Har under morgonen haft en del förvärkar (om jag inte blir alldeles inåtvänd och disträ och tycker det är jobbigt med kroppslig beröring under förlossningen kommer Älsklingen ha händerna fulla. Han är bra på det här med massage!) och de har liksom "vandrat runt". Börjar oftast i ryggslutet och vandrar runt och sätter sig som molande mensvärk i magen istället och sen tillbaka till ryggen.

Igår, eftersom vi inte födde barn, var vi hos Fridolin, mankusinen och fröken O och käkade mat.
Och pratade bebisar och förlossningar, eftersom det gärna blir så just nu. Fick jättebra tips av K&O om att öva andning med isbitar (så nu väntar jag på att det ska bildas is i formen i frysen).
Saken är den att när man håller i en isbit så gör det tillslut ont i handen. Och när det gör ont ska man slappna av, andas och koncentrera sig på något helt annat än smärtan.

Så, det ska jag göra idag :)
Och bädda sängen. Men först dricka upp kaffet och pussa Älsklingen i nacken för att han är så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0