Tvärtemot

När jag var liten fanns det en bok som hette "Emma Tvärtemot", den handlade om en liten busig tjej som i just den boken gjorde tvärtom vad man sa.
Jag har gjort en upptäckt.
Pyret är tvärtemot.

För när vi går ut och går, då lever Pyret loppan inne i magen. Jag vet inte hur många gånger jag fick peta tillbaka en liten fot in i magen igen efter vådliga utflykter mot revbenen under gårdagens promenad i Stadsparken med Älsklingen. Meningen är helt körd grammatiskt, hoppas ni förstår ändå.
Och alla säger att när man går och rör på sig så somnar bebis i magen. Inte Pyret. Pyret är tvärtemot.
Sitter jag ner en längre stund däremot så somnar Pyret. (tvärtemot!) Det sparkas lite till en början, men ganska snart somnas det. Om jag inte balanserar en bok på magen (skönaste sättet att läsa sittandes just nu). Balanserar jag en bok eller en tidning på magen blir Pyret ilsken. Jätteilsken och sparkar på boken tills all text är en blurrig massa och jag måste hitta en ny ställning.

Så, kontentan är, Pyret är tvärtemot. När jag säger "kom ut och testa på livet i frihet" eller "den här kroppen är inte tillräckligt stor för oss båda" verkar Pyret tänka "skit i det du, jag är tvärtemot".
Så. Pyret, stanna kvar därinne du. Vi längtar ihjäl oss här ute efter dig. Men stanna där inne. Kom helst inte på lördag, för då är det fullmåne, din Gotlandsmoster är i Stockholm, din gammelfaster är i Oslo och det är det ursprungliga beräknade datumet för din ankomst.


Dagsformen annars så här BF+1 är rätt bra.
Har drömt supermycket konstigt, var tokarg när jag vaknade (mest för att jag var så hiskeligt arg i drömmen) och jag har dessutom drömt om mens (?) och tror att jag har haft grymma förvärkar i natt, för det kan inte vara möjligt att frammana en sån låtsasmensvärk som jag har haft under nattens drömmar.
Nu ska jag städa lite och sen ska jag ta mig i kragen och gå ut på promenad. Trots att det är snö ute.
Sen känns det som en  superbra idé med en tupplur efter det.

Och, "den här kroppen är inte tillräckligt stor för oss båda" sa jag faktiskt igår, när Pyret misshandlade Mammapraktikan så att jag fick läsa om förlossningar på growingpeople.se istället. Det var lugnast för oss båda.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså Emma, du skriver så jäkla bra!! Kan inte annat än skratta åt den lilla som tydligen redan är rätt så bestämd:)



Hoppas h*n kommer ut snart

så du inte blir (mer) galen. Puss

2010-10-22 @ 15:11:23
Postat av: Elsa

Hmmm. Riktigt så anonym är jag ju inte. Så jag kan väl avslöja att det var jag som skev föregående inlägg:)

2010-10-22 @ 15:12:45
Postat av: Emma

Åh puss på dej! Tack!

2010-10-23 @ 12:19:26
URL: http://frknilssonsbravader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0