Utflykt

Vi ska på utflykt idag.
Till socialkontoret för att fastställa faderskapet.
Ja, att det är Älsklingen och ingen annan som är pappan till vilddjuret jag bär på.
För så måste man göra om man bara är sambos.

Hade vi varit gifta däremot så hade man bara förutsatt att Älsklingen var pappan, men nu när vi är sambos så känns det som att vi kanske ligger runt en del, så då måste vi skriva på papper och svära dyrt och heligt att Älsklingen är pappan och ingen annan. Undrar om man får lägga handen på Bibeln samtidigt som man lovar högtidligt att man skriver ner sanningen och inget annat än sanningen, so help me God.
Det känns som om det vore en bra sak med en ny slags lagstiftning där partnern har samma förutsättningar oavsett om man delar efternamn eller inte. Anledningen till att vi tänkte göra detta innan bebis kommer är att vi dels tycker vi har bättre saker för oss i början när bebis kommit (typ ligga i sängen och snusa bebis i nacken och titta på varandra med tårar i ögonen och inte förstå hur vi har kunnat skapa något så fulländat) samt att om det skulle hända något med mig och bebis under förlossningen så har egentligen inte Älsklingen någonting att säga till om (om jag förstått saker och ting rätt), för som sambos så är man inte vårdnadshavare innan man skrivit på det här pappret hos socialkontoret.

Men det verkar som om Älsklingen styr upp sig ordentligt med ny, fin skjorta och snyggbyxor, så jag tar nog och försöker snygga till mig en aning också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0