Angående middagsluren som uteblev

Natten till igår sov vi oroligt igen.
Jag hade ont både i ländryggen och i magen (typ menssmärtor) och jag kunde inte hitta orken att koncentrera mig på annat. Två saker slog mig.
1. Vi har inte packat BB-väskan.
2. Måste.Ha.Kexchoklad.
Det sista vet jag itne riktigt vart det kom ifrån egentligen. Fridolin har ju gett mig sin packlista, där stod det choklad och eftersom jag inte är så inne på bara choklad men ändå är ute efter sockret och energin så tyckte jag att kexchoklad verkade vara det egentligen enda rimliga.
När Älsklingen kom och lade sig började han dock massera i ryggslutet och lägga sin fantastiska varma händer på magen, så tillslut somnade vi fint.
Vaknade typ... elva. Egentligen helt slut, men seize the day liksom.
Åkte ut till IKEA, vandrade runt på Marieberg och slutade på Bauhaus för inköp av fler plastlådor.
På Marieberg stötte vi på en arbetskamrat och hans fru, hon påstår att inom två veckor, inte helt omöjligt redan den här veckan, har vi bebis här. Tänk om det vore så fantastiskt.
Uttryckte i bilen hem en längtan om att få slå omkull mig i sängen och sova middag när vi kom hem.
Det blev som tur var inte så.

Hela lägenheten var full med sympatigravida!
Jag ramlade rätt in i min egen överraskningsbabyshower, och skrattade och var lycklig resten av eftermiddagen och kvällen. Fick en fantastisk blöjtårta, termometer, babyolja, napphållare, amningsarmband... Massor av saker, och -faktiskt- det finaste av allt resultatet av min och Lovisas photoshoot på bebismagen. Blir nog till att sätta upp en tavellist ovanför Pyrets spjälsäng.
Det bästa var att Gotlandsbon åkt över, min fina, fina lillasyster som jag inte sett sedan i somras.
Jag blev också spa-omskött.
Rödhåret hade blandat till ansiktsmask av keso, kiwi och avokado. efter det följde en honungsinsmörjning och sedan citronsaft. Det absolut skönaste måste jag dock säga, var att få tvätta rent ansiktet ordentligt sedan på kvällen. Kändes lite.... sticky :)
Och så hade man dukat fram med nektariner, lingonsaft och lakrits. Och det blev sushi också!
Bestämt har de märkt vilka cravings som satt in!

Vid tio, typ, åkte systrarna hem.
Vi städade lite och coolade ner (eller, alla utom Pyret, är det ett kvällsbarn vi kommer få?)
Och tillslut somnade vi ihop med bebisfilten som ska med till BB.

Just det, BB-väskan blev packad också. Bara kexchokladen som fattas.

Kommentarer
Postat av: Fraupels

Då kommer h*n snart!!



(Bra söta de där Lisa och Frida. Blev faktiskt lite avis att inte jag blev babyshoweröverraskad. Myspys!!)

2010-09-27 @ 16:33:51
Postat av: Emma

Ååh, jag försöker att inte hoppas för mycket, men vi skulle bra gärna vilja träffa knytet nu! Eric tror inte att det kommer dröja särskilt länge han heller.



(Jorå, de är hemskt söta! Och det vore dumt att skriva att nästa gång är det din tur, för det vore ju att försäga sig ;))

2010-09-27 @ 21:34:19
URL: http://frknilssonsbravader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0