BB-väskan!

Det börjar så sakteliga klarna i väskpackandet.
Än så länge ser det nog ut såhär:

Kläder till Pyret: två par byxor, tre bodies, mössa/or, strumps och overall
Babyskyddet
Kläder till mig: byxor, ett par linnen, cardigan, underkläder
Necessär med det viktigaste
Kläder till Älsklingen

I matväg så vet jag itne riktigt vad Älsklingen vill ha, jag kan tänka mig sushi, men det känns lite... Svårt att slåss med pinnar och värkar och sådär. Det får räcka med frukt, lösgodis och lingonsaft.


Annars är jag supertrött. Bara sover och sover och blir liksom inte piggare, kan ha något att göra med förkylningen ihop med graviditet. Eventuellt lite slarv med järntabletterna också. Jag kan inte komma ihåg att ta dom!
Idag tog jag dom med bara vatten. Note to self, köp juice, då kamouflerar du iallafall smaken.
Jag börjar också känna mig lite konstig i händerna, lite kraftlös och när jag går upp på nätterna sticker det i dom.
Fast det är jag ju inte ensam om.

Jo, och jag ringde förlossningen igår för första gången.
Fick för mig att faktiskt göra något vettigt på jobbet igår eftermiddag, putsade fönstren i entrédörrarna.
Sen tryckte det neråt och drog i ljumsken i flera timmar, fast inte konstant.
Tur att de kunde lugna mig på förlossningen.
Men putsar fönster igen, det gör jag inte innan Pyret kommit. Eller om jag eventuellt vill ha igång värkarbetet.
För det var rätt så effektivt!

Förresten, har ni sett reklamen för Electrolux ultra one dammsugare? Han som är så fantastiskt lycklig när han dammsuger och skickar ut hundarna till sandstranden bara för att få dammsuga igen!?
Den är bara ljug. Ingen kan vara så lycklig när han/hon dammsuger. Speciellt inte fin sand.

Kommentarer
Postat av: Karin

Packa babyfilt!! Mycket användbart tycker jag! De små nykäckta liven fryser en del fösta dygnen samt att det är väldigt praktiskt att göra ett lite packet av dem när man ska amma. Då har man inga små händer och armar i vägen för tutten. Det är svårt nog att pricka rätt! =)

2010-09-23 @ 13:38:04
Postat av: Emma

Perfekt! tack för tipset :)

2010-09-27 @ 09:56:59
URL: http://frknilssonsbravader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0