Glädje!

Det har kommit en bebis. Inte våran bebis, men en bebis i våran närhet.
Och jag tjuter, av lycka. Jag är så lycklig att det gått bra.

Annars har det varit andra föräldrakursen idag.
Förlossningsdelen. och Älsklingen fick ligga hemma och hosta.
Kanske inte ultimata grejen, men så går det när man är sjuk!
Personligen satt jag och försökte lugna ner Knölvalen, som levde loppan på den pyttelilla bostadsytan.
Det har också tryckt neråt idag igen, inte på samma sätt som förra veckan, utan ett mer molande tryck.
Vi pratade dels om vad som händer under förlossningen, pappans roll i förlossningen och så kollade vi på film.
Filmen visade det jag misstänkt, att det gör ont. Och det är okej att det gör ont. Man klarar sig ändå.
Sedan får vi se just då hur det ser ut med smärtlindring, men jag litar på barnmorskorna.
Jag litar på att de vet vad som händer, att de har koll på mig och bebis och att när jag säger att jag vill ha något för smärtan så har de idéer om vad jag ska ha. Så länge det inte är sterila kvaddlar eller västerviksmetoden.

Och.. vi har fått tillbaka våra Teliatjänster. Det kom ett nytt modem igår, och sedan dess funkar det.
Nu är det bara fajten om hur mycket kompensation vi ska få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0