Men!

Förra rubriken utlovade ju tanter också!

jag har kommit på att det finns bra tanter och dåliga tanter.

Bra tanter är sånna som är på badet med mig och mormor, som verkligen sett min nakna kropp transformeras och hejar och ojar och tycker att jag är hemskt fin i kroppen och jag tror att Knölvalen har en fem, sex gammelmormödrar där i klorlukten.
Bra tanter klappar inte utan att fråga försiktigt, om de överhuvudtaget vill klappa på magen. de tittar oftast bara och försäkrar sig om att man mår bra.

Dåliga tanter försöker smygtitta på magen, som om det för det första inte syns att de tittar på magen, och för det andra är finare att titta ordentligt istället för att smyg-glo.
Dåliga tanter är också de tanter som gör utfall mot magen. Inte frågar om lov, utan liksom tar sats mot magen med båda händerna utsträckta och sedan grabbar tag och gärna ruskar litegrann.
Gravida kvinnor är inte nallebjörnar. De är normala människor som fortfarande värnar om sin integritet och verkligen b-e-h-ö-v-e-r sitt personliga space. Det är inte mysigt när en främmande tant i butiken klappar/anfaller magen.
Ge mig mitt personliga utrymme tack. Det sträcker sig lite längre framför mig än i vanliga fall, för jag har liksom växt i den riktningen.

Och just det, jag har ruttnat på ett uttryck,
har du inte kalvat än?
Nästa person som uttrycker sig på det viset får en dansk skalle. Framtänderna kommer spruta.

Kommentarer
Postat av: Lillasyster rödtott

jag ska trycka en tröja till dig där det står "ja det är en bebis i magen, men fråga först om du vill klämma" och en som det står "Jag är ingen jävla kossa så jag kalvar inte!!"

2010-09-16 @ 11:34:36
Postat av: Emma

Jaaaaa!! Speciellt den sista vill jag ha!

Den första kan man modifiera med två överstrukna händer mitt på magen!

2010-09-16 @ 14:40:49
URL: http://frknilssonsbravader.blogg.se/
Postat av: Fröken pels

Hahahahahahaha. Go Emma Go Emma!

2010-09-21 @ 16:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0