Dagens

Vojne vojne.

Sitter med fötterna i ett välförtjänt fotbad.
Idag har jag:
-pratat med facket om man får ta semester under mammaledigheten. Och fått redan på att det finns mera pengar att hämta.
-pratat med handelsbanken om att vi nog borde ta och tjäna ihop till en handpenning innan vi tar något mera lånelöfte. Handelsbanken tyckte att vi tänkte helt rätt.
-avbokat en klipptid på Ego, dessvärre fredagstiden som innefattade vin, men den första tiden innefattade slingning.
-mailat min chef
-köpt bajspåsar och en spegel till bilen, så jag ser varför Alva är arg.
-tvättat

Och köpt lite mera kläder till mitt barn, i storlek 68.
Hade tänkt skaffa mig ett par nya skor, men de har byggt om inne på Scorett i stan så jag hittade ingenting, eller... ett par rosa converse till Alva. För 299:-. Det är mera än de skorna jag tittat ut åt mig själv, och mycket mindre materialåtgång. Så det blidde inga skor till henne. Kanske ska jag be Pälle köpa ett par fejk när han åker till Thailand nästa gång?!
Jag har också lockat isär den nya vagnen i molekyler för att komma åt att tvätta typ allt.
Det ska bli hemskt spännande att se huruvida jag får ihop den igen. Men Eric lyckades ju med suffletten, så den får väl han fixa - haha!

När vi gick upp på stan somnade Alva (helt enligt planen) och vaknade gjorde hon inne på Våra Små.
Lite senare när vi närmade oss hemadressen och hon fortfarande var vaken tänkte jag för mig själv att det nu var dags för Skruttan att gunga.
Och som vi gungade! Vilken succé!


Kommentarer
Postat av: Karin

Pengar att hämta?? Tell me MORE!!

2011-04-28 @ 09:22:22
Postat av: Emma

Som medlem i handels (vet inte hur det är med de andra facken) har man rätt till två månaders föräldralön. Visserligen "bara" 10% av den ursprungliga månadslönen, men för två månader är det ändå drygt 3000 kronor som jag kan spend... spara. :)

2011-04-28 @ 19:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0