Hurra - påskledigt!

Jag skrev det sist, jag hinner inte med just nu.

Vi simmar och umgås och vaggar och nattar och hälsar på kors och tvärs.
Och helt plötsligt är det påsk.
Vi har lidit av en mindre ekonomisk kris, skrivit listor på vad som ska handlas och göras och ringt till banker.
Nästa vecka kommer också gå i ett rasande tempo.
Tisdag och onsdag möte med olika banker om lånelöften.
Torsdag ska vi till audiologen med Alva för att se om hon har ärvt Erics hörselskada (vilket vi inte tror, men det är bra att kolla upp så  vi får hjälp tidigt!). Finaste gotlandssystern kommer dessutom hem imorgon och stannar tills på tisdag morgon, så vi ska se till att mysa med henne ordentligt också.

Annars har vi gått långpromenader tre dagar i rad jag och Alvar.
I måndags var vi med I och E till Naturens hus. Lämnade Angelgatan vid tjugo över tion, var hemma igen halv tre.
Rätt mosiga efter en heldag i solen vill jag lova!
I går var vi först och simmade med K och E i Hallsberg, bakluckefikade för att kontrollera blodsockret på parkeringen efteråt och skjutsade O till jobbet. Sen drack vi kaffe och barnen lekte både fint och elakt med varandra. Vi var på långpromenad runt Sörby och på eftermiddagen hade Eric födelsedagskalas.
Idag har jag och Rödhåret gått till kiropraktorn och hem igen, med lite Alva-shopping och pitstop på Shanghai, för blodsockrets skull. Nu sitter jag och drömmer om en stor kaffe och påskgodis, medans jag parerar klåfingran jag har i knäet och som hemskt gärna vill hjälpa till att skriva....
Tror att det börjar bli dags att sova för henne, så tänkte vandra iväg till Ica och köpa mig det välförtanta påsksnasket.

Sen ska jag dejta lite med tvättstugan, vänta på att Eric kommer hem och längta efter imorgon när jag hoppas att jag får träffa min älskade mellansyster igen. Gotland ligger på tok för långt bort!

Jag vill också passa på att tipsa - igen - om mina systrars blogg brcasystrar om deras funderingar kring bröstcancergenen som de bär och deras uppkommande stora operationer. Läs den! Och skänk sedan en krona eller två till Bröstcancerforskningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0