Jag hinner ju inte med!

Men, vad fort tiden går!

Alldeles nyss var det ju måndag? och imorgon är det igen... attans.

Vad har vi gjort den här veckan då?
Vet inte, är nog det ärliga svaret! Tänk, tänk, tänk...
I måndags vet jag på riktigt inte vad vi gjorde, men i tisdags var vi på babysim (utan K&E, på tisdag ska alla vara friska igen!). VI passade också på att köpa bullar och åka till Rödhåret för att ge henne energi att bli klar med sina arbetsprover. I onsdags vilade vi oss i form tror jag bestämt och i torsdags var vi äääntligen iväg och fick träffa alla kompisarna i mammagruppen igen. Alva var på sitt allra kamratligaste humör och drog Viggo i örat tills han blev lessen, log elakt och stal sedan alla leksakerna. Världens längsta armar helt plötsligt.
Vi fick även besök av finaste Ellinor som gjort värsta schyssta Iphonefodralet åt Eric.

I fredags försökte jag mysa i soffan medans Eric kollade på fotboll.
Märkligt vad svårt det ska vara att få se bra tv-program när man har tv:n för sig själv!
Jag gav upp och längtade smått ihjäl mig (men, seriöst, såg ni gästerna i Så ska det låta?!)
Igår var vi hos finaste O,K&E på födelsedagskalas och så for vi en liten sväng till Kumla för att hälsa på Micke som pausat från innebandyn ett par timmar. Vi införskaffade även mörkläggningsgardiner till sovrummet - attans vad mörkt det blev!
Jooo!
I måndags tvättade ju jag och mormor sönder våran vardagsrumsmata och i onsdags var vi ute på promenix med I&E! Ni ser, bara jag får tänka lite kommer jag på det.

Idag har jag och Alva lekt med FrauPels och P på sydligare breddgrader medans Eric försökte fiska.
Väl hemma igen kan jag ha tjatat mig till en kebabtallrik istället för att behöva vänta ännu längre på maten, och med lite energi i kroppen lyckades vi göra både korv stroganoff och fiskgratäng till matlådor.

Annars så fortsätter det gå bra med att inte amma på natten, Alva sover i vagnen och vi vyssar och vagnar tills hon somnat om. Inatt var vi faktiskt inte uppe en enda gång. Men å andra sidan så somnade vi rätt sent också.
Vi har även gett oss in i vagnletandet på allvar och lilltrollet rullar nu rygg-mage utan större blinkningar och blir med jämna mellanrum arg för att hon itne kommer på hur hon ska komma över på rygg igen. Hon försöker också sätta sig upp från liggande, men är inte riktigt där än kan vi ju säga....

Nu ska jag kika på fotboll ihop med sambokärleken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0