Så var den över

.. ja, påsken alltså.

Vi har umgåtts med släkt och vänner i flera dagar!
I torsdags kom älskade Gotlandssystern till fastlandet och hon väntade på skjuts av pappsen här hos oss.
I fredags var det traditionell påsklunch hos fastra mi, så få som vi var i år vet jag inte om vi någonsin har varit. Inte för att elva personer är någon liten skara, men vi brukar vara bortemot tjugo om alla kan.
När vi åkte från fastra körde vi en sväng om hemmanet och hälsade på min mammas kusin och hennes familj som enligt traditionen kommit upp (vartannat år-traditionen, nästa år ska våran gren åka ner). Vi åkte hem framåt kvällen och återvände på Påskafton efter en mindre runda på Bauhaus åt Onkel. Vi grillade på kvällen och var inte hemma förrens halv tolv tror jag. Stackars Alva, det har varit så mycket nya ansikten i helgen att hon var alldeles vimmelkantig när hon vaknade på Påskdagen. Så vi beslöt oss för att skippa påsklunchen vi var bjudna på och bara rå om varandra istället, vilket jag tror var behövligt. Vi gick på promenad, köpte med oss kaffe och drack det i skuggan av ett träd vid ån medans Skruttan sov.
Igår var lillasyster här och käkade lunch och sade hej då, för imorse klockan sex gick tåget mot Stockholm och ön igen. Vi gick även en promenad till Behrn-abeau arena och droppade av eric som skulle kika på ÖSK-Helsingborg (vi gick hem och myste på balkongen istället.



Så kom då vardagen.
Och idag har vi varit med K&E och badat, bara två gånger kvar nu, vart tog de åtta veckorna vägen?!
Sedan gick dagen i ett rasande tempo. Vi hämtade upp gamla vagnen som K har köpt av oss, lämnade av henne och sonen på deras adress i stan, åkte hem, fixade och donade, matade Alva, glömde sånär bort min egen lunch (4 mackor med skinka och saltgurka - nej, jag kan bättre!), gick till banken och pratade boendekalkyl, träffade en föräldragruppspappa utan barn, och en mamma och pappa med son (också från föräldragruppen).
Vi köpte kaffe och pratade under promenaden hem om boende och köpande och kom fram till att vi ska satsa på en ny bil istället och spra ihop till en handpenning. Med rätt hyresrätt känns det faktiskt okej att satsa pengar på lite färg, och inte är det särskilt ofta man behöver tänka på oförutsedda utgifter heller.
Dessutom behövder vi ny bil mer akut än ny lägenhet.
När vi kom hem gjorde vi dessutom slag i saken och köpte en ny barnvagn på Blocket, supersmidigt då vi bara behövde gå över stora gatan, titta och betala.
Så nu kan Alva få sitta ordentligt (och fastspänd!) när vi är ute och går och hon tröttnat på att ligga ner.



Angående nätterna så har de senaste nätterna gått rätt bra (peppar, peppar).
I natt vaknade hon till lite, men lyckades somna om av sig själv efter en liten stund.
Angenäma problem är att mina tuttar stod rätt ut som spärrballonger när vi vaknade till klockan sex.
Men det löser sig väl med tiden, antar jag.


För övrigt händer det mycket runt mina systrar just nu, speciellt den lillaste.
Gå in på brcasystrar.blogg.se och läs om resan de måste göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0