Tredje natten gillt?

Vi håller på att lära oss att sluta äta om natten.

Mest för att jag måste få fler timmar sammanhängande sömn, men också för att hon inte behöver amma på natten (hey, ca 800 gram på en månad!?).
Så i natt är tredje natten.
Första natten sov hon mellan oss fram till tolv när hpn vaknade och jag sövde henne i vagnen. Natten till idag sov hon hela natten i vagnen, för att hon inte kunde komma till ro igårkväll. Att hon skulle vakna klockan fem imorse var inte vad jag hade tänkt mig. Inte heller att jag inte skulle kunna söva henne (frukost serveras från klockan 6, därmed basta.) Men då klockan sex var hon åtminstone både hungrig och trött, två flugor i en smäll liksom.
Hoppas det går lika bra som det gjort de senaste nätterna.

Något jag ska bli bättre på är också att inte rusa upp och till henne så fort hon låter, utan vänta en stund för att se om hon somnar om av sig själv (det är svårt att vara förstagångs-förälder), för hon har börjat knorra rätt ordentligt när hon ska somna (vem har hon ärvt det ifrån?!).

Annars har vi tvättat sönder våran vardagsrumsmatta, jag och mormor, så... vi nåste skaffa en ny!

Nu ska jag se om jag orkar vara uppe en timme till, vi har varit på babysim och jag är rätt så slut...
Imorgon vankas promenad med Ida och Elna, då är vi pigga och glada igen!

Nedan en bild från gårdagskvällens gröt och katrinplommon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0