Just i detta nu

Sambokärleken kollar Engelska Ligan, jag sitter och funderar på huruvida man ska vara lat och beställa kläder från Lindex (på något sätt känns det latare att beställa från Lindex än från H&M. Varför då?) samtidigt som jag läser bloggar.
Och Alva går fram och tillbaka, fram och tillbaka.
Inget går säkert, det gäller att hålla fötterna under uppsikt, annars kan det komma i stort sett vad som helst och köra över dom.
Ett soffbord, en lära-gå-vagn eller en matstol till exempel. (Inget är att föredra, det gör mer eller mindre ont bara.)

Hittills idag har vi hunnit med en sväng till Hallsberg, vi besökte Bra & Begagnat som ligger inhyst i en gammal fabrik och så fyllde jag på mitt förråd av saltgurka med en snabbtripp ut till papps&lisa.
Som vanligt var ingen av dom hemma (pappa för att han inte bor där så ofta just nu och Lisa för att hon arbetar), så det gick vansinnigt fort. Nästan hemma köpte vi hamburglare (Big tasty piskar rumpa på Grand deluxe!!!) och Alva fick äta tomatsås för sjuttiåttonde gången den här veckan. Nästa vecka blir det detox!

Något vi har börjat besöka nu så här sista veckorna innan de stänger är Barnens Ö på Stora Holmen här i stan.
Det är ett p-a-r-a-di-s om man är i rätt ålder, en riktigt karusell, trampbilar och ett riktigt vägnät, tuff-tuff-tåg och klapphage. Vi har liksom vetat att Alva gillar djur, hundar och katter kan ju var det coolaste som finns (även om Boy och Kronk inte tycker att Alva är fullt lika cool..), men att hon diggar får, grisar och kor så pass som hon gör visste vi inte. I förrgår började dessutom korna råma när vi stod och tittade på dom, vilket ledde till att Alva råmade tillbaka: bvvuuuu! bvvuuuu!
Hon är så söt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Mamma får svår magknip av kärlek och måste ibland hejda sig för att inte rycka upp det sovande barnet ur sin säng och krama och pussa tills hon vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0