Fredag - igen!

Kära nån vad veckorna går fort, redan helg igen!

Igår var vi iväg på mammaträff hos I&E, supertrevligt som alltid.
Däremot fick Alva för sig att vara supergrinig, och jag hade aningar om att det var hungern men hon ville liksom inte ha bröstet. Det är mycket så i allmänhet just nu, hon vill inte ta bröstet när vi sitter upp. Iblad inte heller när vi ligger ner. Och hon blir bara argare och ledsnare och hungrigare. Med lite tur lyckas jag söva henne efter en  halvtimme eller något. Annars lugnar hon ner sig efter att v i har gått runt en stund i lägenheten.
Igår blev det bra när vi lånade Is säng och ammade.
Men det är ju en aning begränsande när det blir så, jag kan ju liksom inte lägga mig ner på trottoaren och amma om hon skulle bli hungrig på stan.
Så, idag hade vi telefontid på BVC.
Och... Jag är ganska glad att vi har Ulrika som sköterska. För efter att jag pratat med Ulla blev jag inte ett jävla dugg klokare. Inga direkta tips. Ska försöka med att amma med Alvisen under en sjal idag och se om det bara är koncentrationssvårigheter. Dessutom ska jag se om hon har lättare nu när hon snart har sovit en timme.
Att mat- och sovklockan liksom har ringt för både mat och sömn samtidigt den senaste veckan.
Annars är det nog dags att hon lär sig ta ersättning, för även om jag vill amma så länge som hon vill så tär det ordentligt på psyket när jag inte lyckas trots att hon visar alla tecken för att hon är hungrig.

Nu vaknade visst lilltrollan, dags att tänka på annat!
Trevlig helg mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är duktig du som kämpar på, jag hade inte samma stöd omkring mig som dig eller som Frida eller Elsa heller för den delen. jag hade ju jättemycket mjölk i början med började med tillägg redan vid 3-4 månaders ålder på alla barnen. nu när det är ok att amma när man känner för det så går det ju bra, jag körde på var 4e timma som bvc sa. Borde ha lyssnat mer på Åsa. Så gör det som känns ok för dig- Alva kommer att bli stor o stark hur som helst. din mamma hade lite problem med er också ibland ni hade favobröst mm.Kram

2011-02-20 @ 21:24:29
Postat av: Faster Anna

spooky jag skrev faster Anna och när jag klickade posta vad stod det då

kram faster

2011-02-20 @ 21:26:10
Postat av: Emma

Riktigt spooky!

2011-02-21 @ 13:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0